söndag 15 april 2012

Återbruk

Nu är jag inne i en sån där blogg-torka-sväng

Inget speciellt händer

ni har sett hundar o hus...

Så nu återanvänder jag några
av mina favorit-prylar

och trixar lite med Pixlr-o-matic 
appen/programmet
som jag är så förtjust i.

Lapptäcket i sammet och med bomullsbaksida. 
Loppis eller auktionsfynd för snart tjugo år sen
(minns inte var...)
Lillemans favoritplats på stora fotpallen 
framför fönstret mot åsen.


En av mina vintage glasrefraissörer.
Blåsan man ska trycka på har vittrat sönder,
den var så vacker innesluten i sidennät.


Nipperburk i rosa glas 
Locket har emaljerats så det ser
ut som snäckskal.
Sidennäsduk, ärvd.

Idag är ju söndag, så det skulle
blivit bok-dag.
Jag läser fortfarande Hungerspelen-trilogin
och den är på över 800 sidor, så t o m
jag behöver lite tid på att läsa klart...
Älskar denna boken.
Den har allt!
Sen ska jag se filmen.
Jag tror jag skulle gjort tvärt om.
Man sitter bara och retar sig på
om dom
inte följt boken slaviskt.

Hoppas ni får en bra fortsättning på helgen
kram

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Så mycke resor du gjort på sistone.
    Jag vet inte om det är så med dig,men jag brukar uppskatta hemmets vrå efter bara en liten tripp.
    Idag har vi varit i Öhr. Mysig handelsträdgård och cafe och butik.
    Här har varit sol och regn idag.Även regnbåge.

    Önskar dig en bra vecka!
    Hälsa dina godingar!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart lapptäcke! Färgerna är jättefina och det ser riktigt mysigt ut och det är säkert jätteskönt att vira om sig en kylig vårkväll!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt lapptäcke, fina färger

    SvaraRadera
  4. Vilka fina härliga foton, är också inne i en liten bloggtorka just nu:) Men det ger väl med sig:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilket vackert lapptäcke, verkligen fint! Bloggtorka lider jag oxå av men när jag sätter mig framför datorn så brukar det ploppa upp saker! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Läckra bilder :) är i vattenhålet och har turen med mig..hemma vräker snön ned men här har vi sol och så ska förbli...så jag stannar kvar hos våren tills imorgon, ha en fin dag med dina busar, kram

    SvaraRadera