onsdag 4 april 2012

Hälsning från Lilleman

Hej hej!
Idag är livet inget vidare när man heter Lilleman.
Varför undrar ni då kanske?

Jo för av nån anledning, så får jag inte äta nåt idag.
Jo jag fick frukost men sen var det slut.
Får inte ens vara ute och äta pinnar, jord, gamla löv, gräs,
och trasiga plastsaker och sånt som jag brukar utöka min
diet med.

Inte för att jag kan förstå varför. Men just nu 
sitter jag och gnäller allt jag kan i hallen, för 
min kompis Rottis är ute själv och jag får sitta
inne med trôkmatte som bara sitter vid datorn, 
äter eller sover. Typ som jag då...
i vanliga fall, men jag leker inte med datorn som hon...


Golvet i solsken är ok, men våran hundsoffa eller hundfåtölj, ja jag
vet att vi är bortskämda, är inte fel heller.

Ikväll ska vi ut och åka, säger Matte, och det ska bli kul. Bil är kul.
Att åka alltså.
Sen säger hon nåt om att nu är det slut med kill-fasoner, undrar vad hon 
menar med det, och så tillägger hon nåt om strut på huvudet.

Undrar vad hon menar?
Kan i alla fall inte vara dumstrut, haha.

Här lägger jag, Matte EM, mig i hans funderingar
och berättar, att ikväll ska han kastreras...
Rottis gick igenom samma 
grej vid halvårs ålder
och det har varit så bra. De slipper
allt det där med att må dåligt 
när tjejer i omgivningen
har sina perioder.
Nu håller vi tummarna att
allt går bra. 

Nog med elände ändå.
Katten, som gick ut förra måndagen,
har inte kommit hem än...
Dags att börja sörja...

3 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Inte lätt att vara Lilleman idag.Stackars liten....
    Hoppas det har gått bra.
    Vi har ju två kattpojkar och dom glömmer aldrig,när jag tog dom till veterinären för kastrering.Sigge är fortfarande inte säker på mig.Han vill gärna prata och vara med mig,men när jag ska klappa honom så får det gå snabbt.Tänk om jag stoppar in honom i buren igen...
    Men det går inte...jag har försökt.
    Han rymmer då.
    Hoppas eran kisse kommer tillbaka.Han har nog bara lite ledigt....
    För ett par år sedan var Sigge försvunnen i ungefär 3 veckor.Så plötsligt var han bara utanför...
    Man kan undra vad dom håller hus.

    Ni får ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Usch då...men har samma tankar med Malte..men veterinären rekommenderar 1 år..måste bara prata med uppfödaren först...tror inte att hon blir så glad men...vad göra..här behöver det coolas ned lite..lycka till, kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag önskar dig en
    Glad Påsk
    Kram
    Anette

    SvaraRadera