lördag 7 april 2012

Jag skulle inte börjat...

...läsa den här boken.


bild från officiella hemsidan 
Har hört talas om filmen The Hunger Games 
lite så där i förbifarten. Det är mycket prat om den nu...

Är inte så där jätteförtjust i Fantasy
men så tänkte jag
varför inte testa att läsa?
Det är ju ändå gratis, och 
det går ju att sluta läsa...

Trodde jag, ja

Sh*t ,vilken bok! Eller vilka böcker får jag väl säga.
Jag har laddat ner trilogin i min iPhone och 
nu läser jag och läser...

Är inte riktigt kurant efter en "bug" som
mannen säkert smittat mig med.
Inte länge sen jag var förkyld, och jag
fick väl en dag eller två innan eländet
brakade loss igen.

http://www.thehungergames.co.uk/ 
är den officiella hemsidan för böckerna och filmen 


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas ni mår någorlunda bra påskaftons kväll!
    Läs inte för mycke otäckheter bara.
    Jag tittar i mina tidningar.Jeanne darc living magasin gillar jag.Nästan lika dan varje gång,men jag tycker den är avkopplande...lugnande på något vis.Jag känner mig stirrig invärtes ibland...svårt att koncentrera mig,och då är det bra med en lugnande tidning.
    Ang.glasen i mitt inlägg,så är dom köpta på Åhlens för ett antal år sedan.Vet ej om dom finns fortfarande.Dom är lite olika i formen och tjockleken.Hantverksmässigt gjorda på något vis.
    Annars har vi också lite snö kvar,men det har inte fyllt på idag.
    Kalla nordanvindar.Nu är det vid 0.
    Så bra att Lilleman kan ha sin tratt till någon nytta.
    Ja,nu blir det TVsoffan här.En Alvedon för värkande huvud och lite godis för välbefinnandet....sen är risken stor att jag somnar.Men till natten sover jag dåligt....jag känner till gången.

    Då får ni ha det så bra allihopa!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Fantasy är inte min grej..men det här låter ju ändå spännande...måste kolla trailern, krya på dig och ha en fortsatt skön påskhelg, kram

    SvaraRadera
  3. Usch då, här fick vi lite snöyra härom dagen, men det la sig aldrig på marken. Däremot så har det blåst så in i helsike kallt att jag inte gärna har stuckit ut näsan mer än nödvändigt:-(
    Ser så fint ut innifrån när solen skiner, men hua vad kallt!
    Stackars lilleputte med sin tratt (och ömma rumpa), men det läker ju snabbt och snart är det antagligen glömt:-)
    Vår vovva är också en gatukorsning (vet ej hur många raser) och är också kastrerad. Rätt skönt att slippa löp, både för hennes och grannarnas hanhundars del:-)
    Ha en skön fortsättning på påsken i fantasyvärlden;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera