tisdag 24 april 2012

Kul med Gimp

Igår kväll tog jag tag i Gimp
och testade lite olika saker...

Jag lade ett foto från åsen, klippte ut ett
tecknat slott från en bild jag hade i datorn.
Den urklippta delen lade jag in som ett nytt lager
och så använde jag några olika penslar
för att göra murgrönan, ljuset i fönstren,
några "förmörkningar" i himlen och på marken
och så smetade jag ut lite här o där med
grått...
Plattade till lagren för att göra en bild och...


Har använt penslar tidigare på bilder, men inte
jobbat med lager, så nu är jag igång.

Själv tycker jag att det blev "sådär"
men det är ju så roligt.
Och övning ger färdighet, säger man ju.

Nu sparar jag bakgrunder, himlar, prylar
och så hittade jag två gamla CD-skivor
med Bilder som jag köpte 1995!
(Där hittade jag slottet)

4 kommentarer:

  1. Det där lät spännande! Kul att leka med bilder så där.
    Ha en fin fortsättning på din dag hälsar Åsa.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Övning ger färdighet : ) Vägen dit är riktigt rolig, eller hur! Jag gillar Gimp och använder det ibland när jag redigerar bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Morrn,har nu slutat med medicinen, utslag och klåda blivit bättre så nu får den här omgången magkatarr själv läka ut..han får spy då och då och magen får kurra bäst den vill.ska oxå går tillbaka med fil i maten det hade han första halvåret..är inte lätt när man ha en jycke som sväljer allt möjligt..så klart att magslemhinnan tar stryk, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad spännande saker du håller med på, ja det går att göra mycket på datorn, hihi jag har nyss lärt mig att länka... är inte så fingerfärdig med sådana saker men älskar att greja på datorn, behöver nog en kurs! Ha en fin dag, vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera