söndag 29 april 2012

Lillasyster på besök





Lilla och lilla... dom är födda
samtidigt med samma föräldrar
förstås
men hon är mindre 
och så väldigt söt
men väldigt katig.

Lilleman har fullt sjå
med att hålla gästen
vid gott mod.

Hon är inte van att få springa
utan koppel så här mycket.

För att göra det ännu trevligare
visade han henne hur man kryper
under fårstängslet och rymmer.

Det slutade med att jag, matte,
ilsk som ett bi, fick plocka upp
dom. I bilen.
I skogen på väg mot 
nya spännande ställen...

Aj aj vad folket är argt.
Men det är inget som det
här gänget minns nån längre
stund.

Nu får vi hålla ögonen öppna
hela tiden
de är uteså att vi inte får hämta i bilen igen....

4 kommentarer:

  1. Hihi de ser riktigt ut att planera busigheter tillsammans! Nu väntar de bara på rätt tillfälle : )

    SvaraRadera
  2. Så söta dom är!
    Att dom är så omöjliga,så dom rymmer.....Jag hade för mig att en liten unghund sover och äter och leker lite smått med matte.....men kanske jag minns fel......
    Några mandelpotatis blev det inte iår.Vi hade ca 10 kvar från förra året och dom har vi kokat idag och gjorde gubbröra .Jättegott på grovt rågbröd.

    Ha en bra valborgsmässoafton.Själv jobbar jag imorgon.

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Det var mig ett härligt gäng..kan tänka mig att det är full action...fniss..vi är i vattenhålet och bråkar istället :) ha en fin helg och snart ses vi, kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad de se busiga ut, ny planering på "G"! Hoppas ni slapp att ta bilen igen! Ha nu en riktig fin Valborg! Kram Iréne

    SvaraRadera