onsdag 18 april 2012

Lilleman och jag hittar våren

Promenad för att hitta våren.

Lilleman och jag tog en promenad
imorse
för att få en skymt av våren.

Här hemma på gården känns den
väldigt avlägsen...
jovisst knoppar det här o där
blåsippor o vitsippor
på åsen
men den där "vårdoften" känns inget här
(om man bortser från gödslade gärden....)

Vi hittade små söta gula blommor
eller Lilleman hittade först

så här ser Lilleman ut nu, utan strut...snart stor kille


ser ni det gröna!

Där är beviset på att våren är här!
Havret börjar synas (det kan vara korn el nåt annat
men förra året var det havre...)

Vi ställde oss båda två och tog stora, djupa andetag.
Jodå, det är vår.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt:))

    Kram från Norregård

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Själv ser jag inte något alls av våren, den bara försvann!

    Kram

    SvaraRadera
  3. SÅÅÅ fina bilder...jag gillar din blogg och vill följa men hittar inte twitter & facebook?)
    Vill du ha lite lantlig inspiration & vinna tapetbårder kan du kolla in min blogg:)
    Ha en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera