måndag 23 april 2012

Måndag morgon

Imorse fick jag en liten tur till nästa "by".
Inget regn, inget snö.



Vad har hänt?
Bara nån grad visserligen
men nu! hörrni
ser det ut som om solen skiner igen!!!

Jag har lagt ner lite arbete för att jämna till lite efter
vissa hundars framfart. Lite? Jag jobbade en hel dag...
här såg det ut från början.
Passade på att ta jord från de högar som jordråttorna
lagt upp-
vilket inte var så smart tydligen...

imorse såg det ut så här igen!

Igår kväll, med skydd av mörkret, hade Lilleman
grävt upp allt igen.
Det luktade väl jordråtta, kanske?
Eller så trodde han att jag grävt ner nåt
av hans ben?

Men kan man bli arg dagen efter? Nej
man suckar och tar nya tag med spaden
och lägger väl över nåt nästa gång...
passar väl på att toppdressa gräsmattan med 
detta som han spridit så väl.

Till historien hör, att han fortfarande hade
tratt på sig när han grävde!!!
Den var mycket jordig igår kväll när han kom in
men inte trodde jag att han ägnat sig åt 
att gräva ett
sånt jättehål.

4 kommentarer:

  1. Har inte varit inne o läst på ett tag, men nu hittade jag ditt braiga tips om böcker i mobilen. Hipp hipp hurra, håller på att installera som bäst, far se om jag lyckas hela vägen.
    Bra tips!
    Barbro

    SvaraRadera
  2. ja dessa hundar, men goa är de! Vad har hänt eftersom han har tratt? Här har solen försökt sig på att komma fram och just nu lysser den! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Det var duktigt gjort att gräva ett sådant hål med tratt :) en duktig liten herre, ha en fin vecka, 3 tanter

    SvaraRadera
  4. Han är så duktig.Tänk,med tratt och allt.Undrar om han hittade något??Eller det bara killade gott i tassarna....
    Här har det åskat,haglat,regnat och varit solsken.Omväxlande väder kan man säga.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera