söndag 22 april 2012

Regn o åska...myspys?

Egentligen
så är det ganska mysigt när det regnar
och åskar
Jag är bara liiiiite åskrädd, när det smäller
precis här över, då är det läskigt.

Men man måste ju vara stark och modig så
att hundarna inte blir åskrädda, för då blir
det jobbigt för oss alla.

Bäst när det är sånt här väder
är en god bok

Just nu läser jag 
Grannen 
av
Buthler & Öhrlund
bil: elib.se

en jätteläskig bok
så jag (som alltså är ganska modig)
kanske väljer att inte läsa klart den...
Inte ofta som jag lägger bort en bok...
Nu läser jag den som vanligt i iPhonen
så det är så lätt att bara inte ladda in den i fönstret.
Ingen rekommendation från mig idag, alltså. 
Om man inte gillar väldigt läskiga saker, då förstås.

Och så vill jag gärna ha en kopp gott kaffe.
I en stoooor kopp
Mörkrost, tack
iittalas fina sagokoppar



Igår kväll, förresten, så flög en uggla runt 
här över gården,  i mörkret, och utstötte
sina speciella skrin. Hundarna var helt
stolliga och stod på trappan och stormskällde
när ugglan flög förbi. 
Klä-vitt ljudet är honans svar och förr sas
det att ljudet förebådar död. Huanimej.




2 kommentarer:

  1. Hallå där, här har det varit en jobbig helg med en Malte som haft en envis magsjuka, sprutat från bägge ändarna men hoppas nu att det vänder..inte lätt med en som stoppar i sig massor utav skit ute...själv läser jag Grishams senaste på pocket..bara pocket som gäller här..20 anmälda på träffen :) ha en fin måndag, kram

    SvaraRadera
  2. Nej den grannen ser inget vidare trevlig ut, om man ska döma av bokomslaget. Och att läsa boken till ugglans "dödsskri" kan ju kännas lite pirrigt, även för den mest modige:-)
    Jag tycker att det där uggleskriet kan låta läskigt även utan läskig bok till;-)
    Vi hade ganska bra väder i helgen, så jag fick tid till lite trädgårds och staketfix medan mannen bröt upp golv inne!
    Nu skuttar vi elegant över brädhögar och isolering, och önskar litegrand att golvläggningen inte ska ta alltför lång tid;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera