måndag 2 april 2012

Vårmorgon? och snö på marken.

Vår?
Nu?
Nej dom säger att våren kikade in, 
vände i dörren och försvann neråt vägen...


Så nu är det vitt på marken igen. Trist men ganska fint.

Inne i matrummet lyser solen på... 
på....
ja inte sjutton vet jag vad detta är för blommor.
Nog är det väl pingstliljor modell mindre allt?

Köpte dom på torget för nån vecka sen, och då var de
bara gröna blad och nåt som såg ut som små knölar
inslagna i tunt papper... lite som vitlöksklyftor, faktiskt...hihi.

Vita nejlikor kan jag inte motstå, de är så vackra och
passar i den ljusblå glasvasen. 

Så hittade jag underbart doftande ljus på ICA. De är svagt blå och
doften heter Fresh Linen.
Men jag ska erkänna, att nu när förkylningen börjar ge med sig lite
så känner jag att dofterna Fresh Linen och pingstlilja skär sig lite...

Det ser ju lite bättre ut, än tidigare, då det var en obäddad säng här...
Till höger skymtar en av mina favoritfotoböcker.
The world I love to see av
Ulrike Welsch.
En av hennes tidigare böcker från 1977.
Signerad?
Nej men...
Den är en gåva från en person till
en annan, och historierna runt
dessa personer är också intressanta.
En bok med en dedikation kan
vara så spännande.
Men vad gjorde man utan Google?


1 kommentar:

  1. Hej!
    Här är också kyligt...den mesta snön har väl gått hädan idag,men i skogen fanns kvar, för en stund sedan.
    Fina blommor omger dig.Det piggar upp.Men ibland kan doften bli nästan lite bedövande.
    Din tekniska kunskap är imponerande.Detta med böcker....
    Vissa saker går bara inte in i min hjärna.

    Önskar dig en bra kväll och God natt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera