söndag 6 maj 2012

01.39 världens ände...

fullmåne, frostkallt och tomt tomt tomt

På perrongen 
mitt i natten
kallt, blåsigt och
alldeles för lite kläder
för att så där och vänta.

Varför står jag då där?
Jo man är chaufför
som vanligt.

Mannen jobbar över
och åker med sista 
tåget hem.

Vi trixade lite konstigt
med bilarna på dagen
och det gjorde att hans
bil stod kvar hemma.

Men jag lastade in killarna
i bak, de var lite vimmelkantigt
trötta först, och pinnade på
i natten med min kära
hund-bil. 
Ganska pigg ändå...

Vi mötte nog
totalt en bil...

Stan var i stort sett tom.
Nattlivet befann sig någon
annan stans...

Mannen klev av tåget, 
vi åkte hemåt och till
sist fick man stupa i säng.
02.30

Sovmorgon?
Nehej då. 
Lilleman sa att nu är klockan
halv åtta och då brukar jag äta...

2 kommentarer:

  1. Oj så sent du måste vara uppe!!

    SvaraRadera
  2. Tur mannen har dig som ställer upp i ur och skur...snart du är det bloggträff:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera