fredag 11 maj 2012

Åka o köpa kräftor...

Idag tog vi en lite tur.
Liten och liten...
det tog sisådär en
sex-sju timmar...

Vid lunchtid så sa jag
att nu vill jag banne mig
ut och röra på mig.

Vill lasta in hundarna och 
åka dit näsan pekar.
Bara en liten tur, snälla,
sa jag till daglediga maken.

Snäll som han är, så styrde
vi kosan mot Lysekil.




Två timmars bilresa, färjetur,
god lunch i Lysekil,
promenad med hundarna
vid vattnet och så
havskräftor till husse som tack
för en trevlig dag.

långt borta anas Fiskebäckskil


Jag är ingen "kräftmänniska"
så jag nöjde mig med lite
annat gott.

Vädret kunde vara bättre
men jag gillar Lysekil vilket
väder det än är, faktiskt.
Regn och blåst- det finns
bara dåliga kläder.

Hemresa, och nu väntar 
hockey för husse och 
en god bok för matte och
skön soffsömn för trötta hundar.


3 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni haft.
    Så kul att bara åka iväg så där spontant.
    Besökte du den där härliga butiken med gammalt och nytt?
    Minns tyvärr inte vad den heter...........

    En fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det så skönt att komma iväg hemifrån! Själv har jag varit i Laholm, Båstad och Torekov med jobbet och kom hem för några timmar sedan. Det har varit jättetrevligt man nu är jag helt slut och det ska bli riktigt skönt med helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad Härligt!!! Att bara fånga dagen sådär med en resa. Och kräftor..Mums!!

    SvaraRadera