torsdag 24 maj 2012

Det är mycket nu...+loppis



många pinnar, och låååånga

Och så värmen, förstås.
Men nu har killarna fått sin efterlängtade 
(det är väl mest jag som längtat...)
hundgård, och de verkar
trivas gott där i skuggan
med full uppsikt.

Igår kämpade jag med att sortera
sånt som ska till ÅV-centralen
från lilla stallet där jag ska ha Loppisen.

Det var väldigt varmt på eftermiddagen
då solen låg på där nere, och 
eftersom det var punka på pirran
så fick jag köra på skottkärran.
Nu är det bara köksskåpen från gamla
köket kvar där inne
och de vill husse ha i garaget 
så han får hämta
dom själv... nån måtta...

Det bästa med att ha gott om 
utrymmen, är att det är lätt
att sortera såna saker.
Nu är det bara att backa till
lilla lastbilen och köra iväg allt.
Äldste sonen har lånat den några veckor
men den kommer tillbaks i helgen hoppas jag.
Men då är jag på bloggträff!

Apropå Loppis
Jag har VIP-loppis 
hos mig söndagen
den 3 juni 11-15

Inbjudna är ni,
kära bloggvänner.
Ingen annons, ingen skylt vid vägen
(bara en liten som det står 
EM 
så ni hittar...)
Bara ni, och era vänner så klart.
Ni får gärna tipsa andra också...

Vägbeskrivning:
Från Falköping 
väg 47 
kör ca 22 km mot 
Jönköping.
Från Mullsjö
väg 47 
kör ca 20 km 
mot Falköping.
Vi bor precis på
gränsen 
Västra Götaland Län
och
Jönköpings Län.

Maila mig om ni vill
ha mer information.
elsamariannes@gmail.com

VÄLKOMNA!!!



4 kommentarer:

  1. Hihi ja nån måtta får det ju vara!!!! Låter mysigt med Vip-loppis, förmodligen kan jag ju vägen då, får se hur vi kan fixa detta, ska nämligen på fotboll å se älsta barnbarnet spela! Nu ses vi snart! Kram iréne

    SvaraRadera
  2. Låter så mysigt med vip-loppis...jag vet att jag vill komma men det är för långt. Nå, nu syns vi snart...KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken bamse till pinne :) Härligt med hundgård, det skull nog sitta med en här också :)

    SvaraRadera
  4. Åhh om det ändå inte vore så långt!! Jag skulle ha kommit direkt.
    Men vi ses ju hos Violan och det ska bli såå roligt!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera