tisdag 15 maj 2012

forts bildåtervinning inför Loppis

Ja då kör vi lite fler bilder då.

Igår var jag nere i lilla stallet för 
att se vad som skulle åtgärdas
inför Loppisen.

Där fanns vårt gamla kök...
och all panel som suttit på 
väggen i köket....
och allt kakel i småbitar...
och papper som legat på 
golvet när vi målat...
och så våran hammock
och vedklyven...
hästattiraljer...

Jag har att göra, kan man säga.

Så ni får ta det som det blir...

Här kommer flera saker som ska med på Loppisen
Det kommer också att finnas lite hästprylar
så som sadlar, stängselmaterial och stall-inredning.

Äpplet-soffa



Våg, plåtburkar, vinställ

Grön korg-kista

Bord

Ljusstakar

Hängsmycken

Små porslinssaker (som denna söta ask)

Fler hängsmycken och kaméer, 
och så säljer jag en del av mina
Victoria-tidningar

Från mina sy-samlingar

Mer smått o gott



Trälåda

Gammal kista, liten

Lång trasmatta rips



Spetsar (trälådan ej till salu)


Lapptäcket (Pris: 2000 kr)

Kossan Mu

Gamla tidskrifter


Blå flaskor med patentlock

Trådhållare

Amerikaklocka sk. droppur fr slutet 1800-talet
finns lapp i 

Herbarium
1908-1942 skånska växter

Gamla Rörstrands-ljusstakar

Det var allt för idag, folks
återkommer med fler bilder

Vägbeskrivning kommer senare
men räkna med
4,5 mil fr Jönköping
2 mil från Falköping
och lika långt från
Mullsjö
dvs på gränsen
Västra Götalands län
och Jönköpings Län
i Skaraborgs utmarker...
mitt i obygden...

2 kommentarer:

  1. Det var väldans vad skatter du samlat på dig då..:)så det är din tur nu..men du får väl vara glad att han inte går på dom äkta..här har ju 3 st gått hos oss..vi är i vattenhålet och han fortsätter att jaga bin...blivit stucken men det kommer han ju inte ihåg...haft underbart väder dagarna 2..hemfärd imorgon för 5 dagars jobb...ha de så gott, kram

    SvaraRadera