söndag 27 maj 2012

Godkväll, vänner...

Så var denna helgen snart över. 
Det är söndag kväll, Mors Dag
och Pingstdag.

Imorgon har vi en vanlig dag
men nästa vecka har vi ännu en röd
dag mitt i veckan. Nice!

Nice har också min helg varit.
Lördag morgon åkte jag
tillsammans med en bloggvän


Där på underbara Bossgård på Vikbolandet
så sammanstrålade vi med 
ett gäng härliga bloggerskor.

Det blev två roliga dagar. Mycket skratt.
Lördagen blev det lunch på det häftiga
Stegeborgs Hamnkrog 
vid Stegeborgs Slottsruin.
God mat (jag åt lax, å så mumsigt)
och otroligt fint väder. 


Sen åkte vi hem till Viola och åt. 
Igen.
Ja inte gick det någon nöd på oss, inte.
Superhäftig Tropisk Planka med bl a
frukter som vi knappt visste namnet på.


Och så Melodifestivalsavslut med Loreens
häftiga låt. Och vinsten!
Å vad vi höll tummarna.
Och det hjälpte ju...

Vi "knoppade in" i Bossgårds olika gästrum
och på morgonen åt vi så klart igen.

Härlig frukost ute i solen och så shopping
i Violas fina butik med precis hur mycket
som helst som man ville ha.
Köpte nåt jättefint! Såg dem i hennes
bibliotek och jag var helt förälskad.
Vad det var jag köpte?
Det får ni se när den kommit på plats.

Så var det dags att åka hemåt. Vilken 
härlig helg.
Tack Viola, och tack alla ni andra
för att det blev en sån fin blogg-träff!
Och tack Irene för att du tog mej med,
och körde hela vägen...

8 kommentarer:

  1. Ja visst har vi haft det helt underbart roligt! Hoppas vi träffas snart igen.
    KRAM Åsa.

    SvaraRadera
  2. Ser ut att ha varit både gott och trevligt ut! Vilken planka! Mums!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det låter som din helg varit fantastisk...ett minne att se tillbaka på.
    en ljuv tid är det...blommor och dofter...och vädret har ju nästan varit ofattbart.

    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Visst var det en underbar dag. Kul att träffa nya blogg vänner. Hoppas vi ses snart igen.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. SÅ himla härligt att ha er här..saknar er redan....ha det gott så hoppas jag vi ses snart igen, kram

    SvaraRadera
  6. Visst var det en härlig dag

    Kul att se nya vänner
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk dag, så trevligt och så god mat och i fin omgivning!

    SvaraRadera