onsdag 9 maj 2012

Hittade den igen...

När jag var på handelsträdgården och inhandlade
div växter (dragonen mfl) 
så letade jag ju efter pelargoner.
Lite ovanligare sorter.

Inne i ett hörn stod en låda och där i
fanns en rar liten sak. 


Men lådan såg så där
"taken" ut, upptagen,
såld, typ
så jag frågade aldrig om
blommorna i den var till salu.

Dagen efter var jag på torget
i "stan".

Där hade handelsträdgården ett litet
stånd med grönsaker och blommor.

Och den fina pelargonen!!!

Såg den på långt håll och 
nästan rev med mig två
torgstånd på vägen...
Den är min!!!

Precis den blomman.
Lådan var packad för att
följa med till torget såklart. 

Tänk att en sån liten blomma
kan skänka sån stor glädje.

3 kommentarer:

  1. Förstår att den skänker dig glädje, så vacker..här lyser solen men regn ska komma i em så det blir att passa på att göra lite trädgårdsjobb under fm, ha en bra dag...inte långt kvar...kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker blomma, ovanlig måste jag tillstå, har aldrig sett en sådan Pelagonia för! Får nog ta mig en tur till min blomsterhandlare, börjar rycka lite i den "tarmen" men med detta väder så är det inget roligt att plantera ut än! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Det är väl härligt när man kan glädjas av "småsaker". Själv fick jag en halvvissen bukett av 7-åringen igår, men jag tycker att den är underbar:-)För mig innehåller den sååå mycket kärlek och glädje :-)
    Ha det bra i regnet, för det har väl nått upp till dig nu?
    kram Maria

    SvaraRadera