onsdag 16 maj 2012

Mer kommande Loppis

Här kommer flera bilder...
grejor som kommer att säljas
vid kommande Loppis

Mangelkorg






Reda som saknar en glaslåda...






Massor av koppar-saker



En sockerlåda så klart...

Lite andra lådor (hunden ej till salu)

I den här lådan låg en herrans massa glasburkar...

Givetvis säljer jag glasburkar också
Från Surte glasbruk. Med lock.
Olika storlekar.

Linnevaror


Porslin

Ännu fler tidningar och böcker

Och så tallrikar. Årstallrikar och Jubileumstallrikar
som dessa Rörstrands Jubileumstallrikar 1700, 1800 och 1900.
Fibben Hald, Niels-Christian Hald) 
är en känd barnboksillustratör och tidningstecknare. 
Han har bla illustrerat Lennart Helsings böcker.
Tallrikarna har illustrerats inför Rörstrands 
250-års jubileum 1976.
Med kartonger.

1700

1800
1900

Detta var ett litet utdrag med bilder ur tidigare inlägg från mig.
Självklart så kommer det att finnas mycket mycket mer saker.

Nu har jag en massa jag måste pyssla med
för att jag ska få ihop det.

Här kan ni i alla fall se var jag ska ha min Loppis.







2 kommentarer:

  1. Varför bor jag inte närmare...vilken fin loppis du ordnar...nu närmar sig bloggträffen!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kära nån vilka fina saker du ska sälja på loppis. Vill ha allt!
    Du får skriva sen till mig när du ska ha ditt loppis och hoppas att jag inte jobbar.
    Kram Anette

    SvaraRadera