torsdag 3 maj 2012

Morgontur




I morse var jag och hundarna ute på en liten biltur.
Nej, vi skulle inte hämta husse, utan
jag hämtade ett paket som kommit
med Bussgods, detta utmärkta sätt
att skicka saker.

Det var galler och specialgrejor
till hundarnas plats bak i bilen.
Köpta på Blocket.
Sån bra plexi (Solarplexius) som stänger ute
stor del av solskenet.
Och så nätgrindar till bakluckan, så
att den kan stå öppen utan att
odjuren rymmer...

Nu är vi snart färdiga med min "nya" bil
så att vi och hundarna kan färdas bra.

Vi hjälpte sonen att skaffa en bra bil, fixade
till den lite och sen...
så ville jag inte lämna ifrån mig den.
Så efter två veckor tröttnade sonen
på mitt snyftande och frågande hur bilen
mådde, att han köpte en annan bil.
Och lät mig köpa bilen!
Yes!

Så nu har jag en Renault Laguna, inte
ny, inte fläckfri, men bra, snygg
och har AC, stereo och färddator.
Och ett väldans bra hundutrymme.

På vägen hem från Bussgods så 
stannade vi vid vår lokala Handelsträdgård.
De är kända för sina pelargoner
och jag hade tänkt mig en sån, en sån, en sån osv.

Sop-rent!
Några små små sticklingar som jag inte
vågar mig på
och så såna "vanliga".
Hade tänkt mig några av de äldre 
sorterna som jag fått av grannarna och som
frös för mig i vinter.
Nåja, två vita
och en äkta dragon-planta kom med hem...

8 kommentarer:

  1. Ibland får man vara glad för det lilla(pelargonerna) ,men du har ju i alla fall fått en ny och fin bil;-)
    Känner mig för övrigt i n t e så avundsjuk på din lilla trädgårdsmästare;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Bussgods är jättebra för de tar även stora paket. Skickar mina järnfönster med dem. Synd du inte fick tag på de Pelargoner du ville ha, men den du fotat var fin!! Jag frossar i Penseér ute. Ha en fin dag i solen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kan tro att det är slutsålt på blommor!
    Fick nästan "knö" in på blomsterlandet i valborg.........
    Vi är många som vill pyssla i trädgården.

    Kul med ny bil..........

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Alla pelargoner är fina och den vita var riktigt fin.men jag tycker också det är roligt med de gamla sorterna.En del av dom tror jag är mer härdiga,men även det härdigaste kan ju gå hädan under vintern.
    Man kan ju lätt tro att sommaren är här,men så är nog inte fallet.

    Ska du på loppis till Hjo förresten?
    på lördag.Tanken är att jag och min granne och Carina ska dit.Det var så roligt förra året.

    Nu är det hög tid för en medelålders att gå och lägga sig!

    ha en god natt och bra morgondag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Hihi...jag kan se hur du snyftar till dig bilen:) Tur sonen hittade en annan och vilken snäll son du har!!!

    Pelargoner har jag inte köpt ännu, alla, eller rättare sagt tre st. från förra året överlevde inte vintern. Så du har jag tappat tron på mina gröna fingrar:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Fick fatt i två vita pelargoner i dag! Mårbacka, fast egentligen ville jag haft rosa, men dom var slut! Det är nog solen som gör att alla vill handla växter just nu!/Hälsningar Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Vad trevligt att bilden är hemma igen :) ha precis plockat ut en stor skruv ur Maltes gap...vet inte var han hittat den..som tur är avslöjar han sig när han snott något han inte får ha..syns på hela kroppsspråket :) ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  8. Gamla eller nya pelargonier, i mina ögon är de vackra allihopa : )

    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera