lördag 12 maj 2012

Nu har jag bestämt mig!

Japp!
Nu blir det Loppis hos mig
Framöver
(där klarade jag mig undan
från tidspress, eller hur?)

Jo jag kommer nog att röja
i en del av lilla stallet.


Där kommer jag att ha alla 
prylar som jag vill bli av med...

Det värsta är nog att inte tänka
för mycket.
Utan helt enkelt ställa ut det
och 
om det inte blir sålt
så är det meningen
att jag ska behålla det.

Mannen har lovat att plocka fram
saker som ligger gömda
i ladorna, sånt som jag lagt
där för kanske tjugo år sen
eller så ligger de där från huset
var nytt 1918...

Vad det blir för nåt?
Jo vad sägs om
-kistor
-trälådor
-lampor (grislampor mm)
-vaddtäcken av siden
-textilier
-gamla tavlor
-glas och porslin
-bestick nysilver
-skåp 
-gamla soffor (trä-, köks- jugend)
-glasflaskor
-krukor (Höganäs mfl)
-från mina samlingar av handarbetsmaterial
-nipper (örhängen, halsband, broscher)
mm mm

När jag fått lite ordning så kommer
jag att lägga ut en ny sida med bilder
så att ni som inte har möjlighet att komma
på min Loppis har möjlighet att se
ifall det är nåt som passar (jag kan skicka)

Var jag bor? 
Återkommer
med vägbeskrivning
och datum
när allt är fixat och klart.


4 kommentarer:

  1. Oj vad jag önskar att jag kunde titta förbi : )

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra idé. Jag känner att jag skulle behöva göra likadant.. kanske står jag på nån bakluckloppis i sommar..

    Lycka till!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Åhh, det låter ju som en underbar idé. Hoppas att vi kan komma dit.
    Kram 3 Tanter.

    SvaraRadera
  4. Hörru det där låter ju lockande...du kanske skulle ta med dig ett släp till bloggträffen...garanterat att du skulle få mkt sålt...:) ha en fin dag, kram

    SvaraRadera