tisdag 15 maj 2012

Paus från bildchock.

Oj då, nu fick ni nog lite många bilder
på en gång, tror jag.

Men det verkar som om jag visat så
mycket av grejorna på bloggen tidigare.
Så jag tänkte, att jag passar väl på...

I morse var jag och besiktigade
en bil. Den gamla jeepen som
har hängt med så många år, och varit
en bra dragbil till hästtransporten
och som shoppingbil för större grejor.
Och att köra hundar i.

Nu har jag ju en ny bil, fin, vit, 
så jeepen kommer att få flytta till
äldsta sonen som behöver en 
bra bil.

Inga större fel på jeepen. Återbesök, visst, men
det är piece of cake att laga.

På vägen hem så var Bambis pappa
instängd mellan viltstängslen, stackarn.
Virrade fram o tillbaks över vägen.

Lite längre bort så kom Helge, skogens konung
med full fart från höger 
RÄTT IN I VILTSTÄNGSLET!
BUMP! 
Som tur var så höll det, annars hade han rännt rakt in
i min bil.

Puh, adrenalin där.
Harvade på resten av biten hem. I skogen
nästan hemma
så kom Lille Skutt farande. Tvärnit.
Man kan inte köra på Lille Skutt.
Han försvann åt vänster.

Vilken morgon.
Jag fick i alla fall med mig en god sallad hem.

Och när jag kom hem...
överraskning
Lilleman knaprat stort hål i köksmattan...
tugg-benet var slut och blir man instängd så tager
man vad man haver...
Matte gillar ändå inte den mattan....

1 kommentar:

  1. Det är ju rena safaritrippen att ta sig hem till dig!
    Skönt att alla klarade sig helskinnade.
    Ha en fin dag i morgon!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera