torsdag 10 maj 2012

Regn och saknad...

Här kan komma hur mycket regn som helst.
Ingen fara.
Det enda som händer är väl
att hundarna får totalspel av
att inte vara ute som dom är vana.

Lilleman släpade
upp ett träd (jo han drar upp 
dom med rötterna)
för att kunna ligga på trappan
och knapra under tak.

Hann vara ute en stund innan det började regna
igen kl 10. Hade hängt ut tvätt igår
och den var nu mer än välsköljd...
Kul. Not.



Katten, han har försvunnit.
För över en månad sen. 
Jag släppte in hundarna en kväll
och då smet han ut. 
Han brukar sova i min säng 
på nätterna därför blev jag
lite konfunderad när han inte
kom som han brukar när jag ropade.
Jag har ropat, letat och frågat grannar.
Kollat i uthus. I vägrenar.

Jag har nu gett upp hoppet att han ska
komma och jag inbillar mig att han
hittat en ny familj nånstans.
Jo jag vet att det har hänt att katter
kommit hem efter lång tid, men...

Ignorerar Jordbruksverkets info
att lodjur setts precis här vid 
tidpunkten då han försvann...

Den katten som jag själv fött upp
genom att flaskmata, tvätta och uppfostra.
Ni må tro att jag gråtit...




3 kommentarer:

  1. Så tråkigt, hoppas kissen hittar hem igen!!! Vår Bea försvann för många år sedan... Freja måste alltid vara inne på nätterna, det är så jobbigt när de inte kommer...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Nej nu blir jag också ledsen...hoppas, hoppas, hoppas kissen kommer hem igen!

    Det här kräver STORA STYRKEKRAMAR!!!

    SvaraRadera
  3. härlig den där översta bilden!! hihi!

    du frågade om text på bilderna- den gör jag med textverktyget i photoshop.

    SvaraRadera