tisdag 29 maj 2012

Rost och plåt och järn

Sådär ja, nu är det arbetstemperatur igen.
Inte så där härligt skönt soligt så man bara
vill sitta i hammocken och smutta på isvatten.

Nej rejält svalt, + 5 imorse.

Igår röjde jag i en foderkammare
och längst där inne, bakom en hög med
olika verktyg för stängselsättning, 
en grislampa (jo den ska me på Loppis)
och flertalet stora krukor
och gamla spänner (hinkar)
stod denna skönhet.

Rostig som få...
Plåtskodd helt o hållet.
Järnskodd kan man säga.
Jättetung.
Men ack så läcker.

Ärligt talat vet jag inte
om jag köpte den på auktion
för väldans länge sen
eller om den stått där jämt.
Nu ska den med på Loppis i alla fall...






En sak, som jag tänkt på.
Är det någon som känner att 
det finns nåt som ni skulle vilja köpa
men inte kan komma på Loppisen?

Då går det bra att ha saken kvar
här och hämta senare. 
De stora sakerna kostar
multum att skicka,
och är jobbiga att paketera.

Men det går alltså bra att ha dom stående
här tills ni hinner komma förbi...
Maila mig i så fall.
elsamariannes@gmail.com

6 kommentarer:

  1. Åh du har så många saker jag skulle vilja ha, men har ingen aning om eller när jag har vägarna förbi hos dig.

    Nu är väl vädret som vanligt igen kan man kanske säga............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken snygging! Synd att du inte hade loppisen när vi var i Lundsbrunn i mars. Då var vi ju åt det hållet, men å andra sidan är det ju nu loppissäsongen drar igång på allvar! Nu finns det tyvärr inte mer plats för aktiviteter i almanackan:-( (och egentligen inte mer plats i huset heller för så stora saker)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snygga dom där.:) jag har en exakt lika dan. Den full med kuddar och barnens gamla bebis lakan.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig koffert perfekt till förvaring. Ser att det blir mycket fint på din loppis.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha....Du har ju en guldgruva att gräva ur verkar det som. Den ena saken finare än den andra.
    Ha en skön kväll nu!
    Kramar från Åsa.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Fin kista!
    Nu har du väl mycket att stå i, men arbeta inte ihjäl dig.
    Jag känner mig så lat, man får hoppas att arbetslusten kommer när jag får semester.
    Kram Anette

    SvaraRadera