tisdag 1 maj 2012

Trädgårdsdags....not

Här är omöjligt att ha nån slags trädgård

Det kommer att bli krukor framöver...

Ni minns kanske det stora hålet som grävts?
Som jag så redigt fyllde igen
för att ganska omgående se hur
det grävts upp igen?

Nu var dottern (och en av hennes hundar)
här i helgen
och hon hjälpte till med krattningen.

Alla pinnar skulle väck och hon
fyllde igen hålet ännu en gång.
Som kronan på verket




Dömt att misslyckas...


Nytt försök...







































Har bestämt mig
att
om den inte bli uppgrävd
så kommer jag att placera en kruka på den...

7 kommentarer:

  1. En kruka verkar vara lösningen på problemet : )

    Ha en riktigt fin dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig en fin tisdag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja,det är duktiga trädgårdsarbetare du har...kanske kan dom hitta ett nytt ställe att gräva efter skatter om du plomberar deras gamla....
    kanske är det så att jag förväxlar kattungar och valpar????
    Men jag har precis för mig att valpar inte biter sönder något,inte hoppar på någon som kommer,inte kissar inne,sover hela natten,går ut med matte i koppel,vilar middag med matte.......(hihi)
    Verkligheten brukar ju förr eller senare göra sig påmind..
    Härligt väder har vi...våren!!!

    Ha det så bra allihop!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  4. jamen det blir väl alldeles utmärkt! och så kanske lite fina blommor runt den :) eller... de kanske blir uppgrävda, he he.

    den lilla "spiken" du ser på bilden är en pinne som hör till Nintendo-spelen här i huset. jag är inte mycket för att styla faktiskt, det får bli som det blir på mina bilder :) jag hittar de där små pinnarna överallt nu för tiden.

    önskar dig en härlig och solig tisdag!

    kram jenny

    SvaraRadera
  5. Hej vännen
    Snackade med Violan i fredags och hon berättade att du skulle komma upp på bloggträffen. Vad kul! Då ses vi.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag får också hjälp i trädgården, jag har små jordhögar lite varstans.
    Kanske är det sorkar som har flyttat till vår trädgård.
    Stackars dig!
    Han kanske är på friarstrå eller så är han på rymmen.
    Jag har tagit hand om 2 kastrerade katter och jag tror inte att man slänger ut en vuxen katt om man har haft maken att kastrera katten. Min man hade en katt som flyttade in hos grannen;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Önskar dig och vovvarna en fin maj vecka.

    kram 3 tanter

    SvaraRadera