måndag 7 maj 2012

Välkommen lilla viol

Äntligen så har den lilla
australienska violen
kommit.



Eller dom, ska jag väl säga.

Hittade två stycken på torget
och de är så välkomna så.

En av dom står på köksön
och imorse så kände jag en
svag doft av viol, vår och skog.
De har en väldigt lågmäld doft
som är så underbar.

Den andra får bo i den stora
vasen i matrummet.
Den står i en av mina 
absoluta krukfavoriter.
En blå-vit gammal sak
som jag tror har varit en skål
med lock tidigare.
Loppisfynd för några år sen.


Nu är jag nöjd.
Violer i huset
då är det hopp om det...

4 kommentarer:

  1. Hej,hej!

    Jag såg dig inte i Hjo i lördags..
    Men många andra var där....oj vad mycke folk.Roligt för dom som anordnar att det blir populärt.
    Visst är dom söta de små violerna.Jag plockade av vissna blommor på min igår,men det kommer alldeles fullt med nya knoppar.
    Igår när vi gick vår runda såg vi de första skogsviolerna.
    Annars är dagen kylig,så det är inget väder att vara ute och njuta av. Det får man göra inne.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Å vilken söt liten Viol! Tänk nu närmar sig bloggträffen med stormsteg, ska bli så kul att få sällskap på resan till Bossgården! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Vilka små raringar och snart ska du ju till Viola själv :))))ha de, kram

    SvaraRadera
  4. Ååå! Älskar de söta violerna!
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera