tisdag 26 juni 2012

Äntligen slut på regnet för den här gången...

Njutbart!



Det var det att gå en promenad idag.


Inget regn som slår emot glasögonen,
 och plaskar runt fötterna.

Visserligen har jag en bra regnrock,
ryttarkläder är ofta väldigt praktiska.
Denna är hellång, med ett rejält
veck i ryggen och knäppt ända ner
framtill. Dessutom finns så att man
kan knäppa fast benen så att den inte
trasslar in sig.
Perfekt. Andas. Bra fickor. 
Stor kapuschong.
Rejält med reflexer.
Ullared... några hundringar.

Men jag behöver nya gummistövlar,
för de Tretorn jag köpte, klarade
inte av det hårda livet här, 
utan sprack på flera ställen...

6 kommentarer:

  1. Ja idag är det ljuvligt! Visserligen ingen värme så man svettas men det är uppehåll och solen skiner! Igår blev jag så blöt på väg till bussen (trots paraply) att jag satt och frös hela vägen hem. Väl hemma blev det klädombyte och varma tjocka sockar!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sol!!!!

    Man blir nästan lite deppig av allt regnande........men så är det här i gamla Svedala!

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  3. Det finns ju inget dåligt väder. Bara dåliga kläder. Men du verkar ju vara bra rustad.
    Ha en trevlig afton!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja hoppas det är slut på regnandet nu men det är nog för stor önskan.
    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Sicket väder vi haft..det ser ut som ni haft mkt bättre väder än vi denna dag..men det lovas sol till torsdag...ser jag fram emot, kram

    SvaraRadera
  6. En sån utrustning skulle jag oxå behöva i dessa våtmarker!
    Men lite glädje fick vi av allt regnande idag...hittade årets första kantareller!
    Mums...smörstekta på macka...
    Fin ko-bild
    Ha det gott vännen
    Kram från Ann-Louise

    SvaraRadera