fredag 29 juni 2012

Belöning är bäst...

... både när det gäller att uppfostra hundar
och att få saker och ting att gå lättare.

Nu är jag inne i min femte vecka
av pulverdieten.

Å så jobbigt det är ibland. Inte så att jag
är hungrig, det åtgärdas med pulverdryck, 
utan det är så begränsat med smaker
att man blir uttråkad.
Chokladpudding (jo det finns)
i all ära, men man tröttnar...

I ett sånt här läge så är det mat överallt.
På Tv, på internet, i stan, ja man kommer
aldrig undan.

Jag menar, hur kul är det att sitta mitt emot
maken när han äter en god lunch ute,
och själv sörpla i sig en kopp kaffe?

Jag har lite svårt att ta fram min shaker, blanda
vatten och pulver och dra i mig allt där inne
på resturangen. Även om säkert ingen skulle
bry sig.
Men sån är jag.

Det finns ju färdiga shakes att köpa, men de
är tydligen inte lika fullvärdiga näringsmässigt,
så det är begränsning på dem. Och de mättar inte 
lika bra heller.

Och så all denna vätska!
Har fullt sjå att få i mig 2,5 l per dygn.
Och så ska det igenom, ja ni fattar...

Hur det går? Jo då.
Centimetrarana försvinner, vågen pekar neråt
och alla värden är bra.
Men det är en hel del kvar. För nu är det på riktigt!
Nu ska jag banne mig fullfölja det här 
och som belöning för den här månaden (igår)
så har jag köpt ett halsband från Edblad
på webbutiken
Edblads enkelhet i designen gillar jag.


Hittade ett liknande för länge sedan i en 
vintageaffär, men det var i silver och svindyrt. 
Detta är i stål med rökfärgade pärlor. 
Vi får se om det är lika fint i verkligheten. 

Nästa månads belöning ska bli ett armband.

12 kommentarer:

  1. Vilket vackert halsband.
    Ja det är du väl värd när du är så duktig, superstrongt gjort av dig tycker jag.
    Fortsatt lycka till
    Kram från Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Jättevackert smycke! Men vad är det för pulverdiet? är det verkligen värt det? Min väninna testade och tappade en massa hår, höll på att förlora sitt äktenskap på grund av engagemanget som tänkte gå överstyr och mådde på alla sätt och vis bajs.. jag tror nog bara på att förbruka mer än man sätter in..Skulle aldrig våga testa pulver o soppor!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Du är verkligen ståndaktig och väl värd en belöning. Kram på dig och ha en fin helg!
    Åsa.

    SvaraRadera
  4. SÅ duktig du är och du fixar det, jag lovar. Har du provat att smaksätta pulvren med kryddor, t ex vaniljsmak med kanel, ingefära eller något annt du tycker om. Det kan hjälpa, jag har provat! Eller lite jordgubbar som man mixar i, eller är det inte OK?
    Lycka till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Stackare!
    Men pulverdiet är nog väldigt effektivt om man vill gå ner i vikt fort. En diet som inte fungerar är KD (kakdieten)
    Vi har varit på kakkalas i byns bygdegård, 89 sorters kakor. Om det var gott nej inte efteråt, för mycket smör och socker.
    Dick hälsar att nästa gång ska han köpa ditt rekommenderade öl.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att du är superduktig! Bra belöning med halsbandet!
    Edblad har mycket snyggt. Vi brukar titta i deras butik när vi är i Öregrund.

    Lycka till i fortsättningen!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Så himla duktig du är och jag förstår att det är frestande och lockande med alla mattips man ser överallt plus gubbens smaskande ;).
    Smart av dig att ge dig själv belöning efter varje månad. Halsbandet var fint.
    Ha de gott och sträck på dig du är superduktig.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det verkar så svårt att ta sig igenom en pulverdiet, vad duktig du är! Ett vackert halsband är du verkligen värd.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är vännen och självklart måste du få belöningar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Så klart att du är värd en fin belöning, som du kämpar:-) Jag fortsätter att hålla alla tummar
    kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så duktig du är! Tycker absolut du är värd en belöning! Smycket var jättefint :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. Ha ha jo hos mig växer de hej vilt mitt i allt ogräs så jag kallade dem för det :O). Men visst är kannan fin. Köpte du den där stora svarta fina lampan?
    Kram

    SvaraRadera