torsdag 7 juni 2012

Brocante

Brocante 
är, tror jag, det franska ordet för Loppis.

Vill tipsa er om en helt underbar sida
blogg/butik
där Sharon Santoni 
med bloggen

visar och säljer helt underbara saker.

Bild: Sharon Santoni/My French Country Brocante

Alla saker hon visar är till salu, och 
de visas som inlägg.
Priserna är inklusive frakt
över hela världen!!!

Hon har även så att man
kan följa med på turer runt
i Normandie för att besöka
slott, herresäten, lokala hantverkare
och så klart Loppisar och Marknader!

Boende hos henne eller B&B.

Måste jag säga att jag drömmer om
att åka på en sån resa?

Men, tänker ni nu, ska hon, elsamarianne, inte sälja 
av alla sina saker?

Jag säljer såklart inte allt jag äger och har...
bara så jag kan köpa lite nytt ;-)

My French Country Brocante
är en stor inspiration för mig,
och jag njuter av att se hennes 
bilder.

Min Loppis är öppen igen på 
söndag 10 juni
kl 11-15

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken trevlig sida du länkade till.
    Fast ditt loppis går inta av för hackor det heller.
    Om jag bodde som du gör med alla fina uthus, skulle jag också öppnat ett loppis.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för det tipset!
    Ska in och kika.............och tänk att få åka på en sådan resa där någon visar alla bra ställen.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Härlig sida ...
    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Tack Marianne! Thank you for mentioning my brocante on your blog, I'd love to welcome Swedish guests here in Normandy
    Kram Sharon

    SvaraRadera
  5. Skrattade gott åt: "Jag säljer såklart inte allt jag äger och har...
    bara så jag kan köpa lite nytt ;-)"

    Precis så är jag med :D

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset =)
    Men du verkar ha en hel del du med .....
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera