söndag 24 juni 2012

Det var det...

Nu är midsommarhelgen snart över, regnet står tidvis som spön
i backen, och väderprognosen spår svalt och regnigt.

Snart är det juli månad, och vi ska ha några veckors 
semester.
Vad vi ska göra?

Som vanligt är det dåligt med planeringen i detta huset.
Vi tar dan som den kommer, åker iväg med husbilen
en sväng (Lillemans premiärtur) och ser oss omkring.

Med en husbil som har både toa, dusch, frys,
eget elverk och tankar för allt vatten, 
så blir man väldigt flexibel. 
Campingplatser behövs sällan.
Bara när man känner för att stå lite extra länge
i duschen, fylla vatten och tömma avloppstankarna.

Och så är vi hemma lite...
Redigerat med BeFunky HDR1 
 

15 kommentarer:

  1. Va härligt det där lät. Jag vill oxå ha en husbil tror jag.
    Trist att det bara regnar och regnar. Just nu sol om en kvart ösregn...Suck!!
    Ha det så bra!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din midsommarhelg varit bra!
    Avundsjuk på din husbil.
    Tänk vad nedre bilden påminner om naturen på Tunarp, får längtanskänsla dit. Märks att du bor nära.
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder!

    Husbil är ju så perfekt!
    Måste vara det bästa sättet att resa på.
    Egna sängar, egen toa, man kan äta precis när man har lust.......

    Hälsningar Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Här hos regnar det för fullt och mellan regnskurarna försöker man ta sig ut.
    Vi har haft åsknedslag här så vi har inte haft internet på ett tag.
    Jag läste om er Rottis, ibland måste man ta svåra beslut som inte gynnar en själv.
    Jag såg att ni hade varit på Västkusten och det är alltid skönt att få komma bort lite när det känns tungt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från ett vackert sommar Sverige.
    Tack för att jag fick titta in, jag kommer åter.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder ..här har det regnat också...när tar det slut tro?

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Låter så mysigt med era turer i husbilen, ta nu en sväng till mig, här kan ni få stå hos oss å ta en skön dusch, även ett dopp i sjön! Hoppas det går bra med lilleman? Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Låter mysigt och himla praktiskt att ha huset med sig.
    Så tråkigt med er fina hund, nu får ni krama er lilleman extra.
    Jag har ju totalt missat din loppis, men det låter bra att du håller på ett tag till - på söndag är det ju en jätteloppis i Ullervad som jag rekommenderar, samtidigt spelar vår Emil fotbollscup, men jag ska hinna loppa lite.
    Grattis till att dina värden blivit så bra med hjälp av pulverdiet - jag måste också sätta igång med det igen, helt ok men man blir sugen på saker som du säger.
    Sköt om dig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  9. O ja Tack! Midsommarafton var jätteskön, hoppas att du hade detsamma:-)
    Här har det också regnat större delen av dagen, så pållarna fick faktiskt komma in och sova i natt. Det hade de inget emot, Maximus rullade sig med en gång så spånet yrde åt alla håll:-)
    Skönt att kunna "ta hemmet med sig" på semestern. Var försiktiga bara, för det lurar ju skummisar lite varstans som överfaller lastbilschaufförer och husbilar som parkerar längs vägarna. Blir så nojjig när jag läser om sånna händelser...
    Må så gott i regnrusket,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Det lät som inte alls så dum semester det! Jag skulle absolut kunna tänka mig det, slippa campingplatser och sånt, jag vill ha lugn och ro ifred! Maken med! Vi har heller inte planerat något än men vi har lite lösa tankar om vad vi vill göra. Vi var ju i Rom en vecka i maj så vi har ju redan fått njuta så resterande veckor har vi väl inte så höga krav på. Vilka fina bilder! Kram, fina

    SvaraRadera
  11. Ja, men precis, det är ju det som är semester att man tar det en aningens lugnt. Det verkar ha kommit bort ibland, men just det här att ta en tur och titta lite och ha det lugnt och skönt i vårt vackra land. Husbil verkar oerhört smart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Ja, det var en lagom Midsommar med lagom många vänner till bords detta år. Åtta stycken for till turkiet istället. Gjorde dom rätt i! Hade vi med gjort om vi kunnat.
    Vi gör lite som ni.. Tar dagen som den kommer. Vi är ju lite begränsade här. Men ett mål för min egen del är klart. En vecka hos bästa kompisen i stockholm. Längtar..

    Så vackert ni har det utanför husknuten.. En midsommardröm.

    Kram på dig!!

    Mia

    SvaraRadera
  13. Visst är det väl det som är det härligaste med semestern - att inte ha så mycket planerat. Man kan bara vakna och göra precis det som faller en in :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin måndag ... även om det regnar :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Här har det regnat som spön i backen idag :(

    SvaraRadera
  15. Det låter som en perfekt semester. Att bara ta dagarna lite som de kommer.
    Kram Agneta

    SvaraRadera