lördag 9 juni 2012

Fler Loppis-bilder

Här kommer fler bilder från Loppisen.
För er som inte har möjlighet att komma hit och kika...


Trefligt familjefoto, nysilverkanna m sockerskål,
Hackefors blå stjärna med kaffekanna, sockerskål
gräddsnipa och åtta koppar, fat och assietter.
Karlskrona guldstjärna kikar fram, udda.

*


Handvirkade spetsar, band från 60-talet, 
flaskor i olika storlekar och modeller (med och utan patentkorkar)  
och så de roliga måsarna. Har dessa två med vingar av zink, 
och så flertalet andra fågelsorter.
*

Ett horn från okänt djur (hjort?), Barometer, 
jugendmockakopparna i supertunt porslin skymtar till höger,
de rosa och blå kopparna är jättefina (halvt dussin av var)
och en form i glaserad stengods.
Till höger skymtar också en äldre hästtavla (tryck).
*



Kockums-våg, kaffekvarn, nysilverbestick halvdussin, 
jugendkruka, liten fin vas, 
kinavas och en handmålad lockurna.
Träfat och en hög med dukar. 
Virkade, broderade och hardangersöm.
*



Rörstrand gamla ljusstakar, saltkar, urna och kanna
i glas. Kannan nysilver.
*

Som ni ser så har jag prislappar på allt (utom spetsarna tror jag...)
De gamla butiksföreståndarinnagenerna sitter i...

Och så till nutidens prylar.

Har beställt en sån här:

en svart...


12 kommentarer:

  1. Hej! Jag försöker se priset på glaskarafferna på bild 5 där, men ser inte vad det står på lapparna.
    Jag är lite sugen på dom:o))
    Vad koster dom och hur stora är dom?
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Jag kan kolla och återkomma till dig, Åsa. Skriver svaret här. Den vänstra har en liten skada på "handtaget" och det verkar vara nåt material som inte är så hållbart. Återkommer.

    SvaraRadera
  3. Så där ja: Den vänstra är 31 cm och kostar 40 kr. Den högra är 27 cm och kostar 100 kr.

    SvaraRadera
  4. Oj vad mkt grejer. Hoppas affärerna går bra!

    Ha det skönt, Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Men oj! Jag blir så impad över alla loppisbilder, det ser ut som om du är proffs på det här!

    Älskar mockakopparna, de blå och rosa!

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja köpa den högra, men jag undrar vad det kan röra sig om i frakt om du skulle skicka den. Den kanske är tung. Vad tror du?
    Åsa.

    SvaraRadera
  7. Vi får kolla på det, Åsa. Väger och kollar olika alternativ så får du klart besked.
    Återkommer

    SvaraRadera
  8. Åsa: Väger ca 1,2 kg och så ska det till packning, men den kommer under 2 kg i alla fall. Det kostar 65 kr att skicka med Schenker. 78 kr m Posten.
    Det står Silver Plated och England i locket.

    SvaraRadera
  9. Vad många fina saker ...
    Ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Du måste skriva att du är billig!
    Dick har redan börjat att använda lien, så nu har vi inget gräs kvar;)
    Jag fick en liten lyckokick idag när Dick kom på vad han skulle ha det gamla kamera stativet till. Du får se på Måndag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Jag tar den! Vi hörs om det via mejl va!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  12. Hej, vad kostar de rosa kopparna med frakt? Bor för långt bort för att komma förbi :(
    Mail : Martina.lannsjo@hotmail.com

    SvaraRadera