onsdag 27 juni 2012

Hund i sängen! Neeeeeej!

Lilleman är numera en berest hund.
Här sitter han med när husse äter
Rökt makrill i Lysekil.
På uteservering får hundar vara.
Matte dricker vatten och är duktig.
Notera det slaka kopplet,
han är så väldigt väluppfostrad.
Undrar vem som...?


Men
Vi skulle ju inte ha hunden i sängen.
Bestämde vi ju.

Hur blev det så här?
Undrar vem som...
( i husses säng)

Nu ligger husse o snarkar
en liten lur mitt på dagen
Bredvid, tätt intill, ligger
Lilleman.
Bortskämd?
Ja det händer lätt när 
en hund försvinner 
och en blir kvar.

Ändå är jag förvånad hur 
lätt det gick ändå.
Sorgen efter Rottis var
väldigt stark dagarna efter,
men nu känns det helt ok.
Jag hade nog redan sörjt honom
under den tid som han var sjuk.
Eller så är det att Lilleman
gör allt lättare.
Snällare, rarare och mer 
lätthanterlig hund har vi aldrig haft.
Och vi har haft många under åren...
Förutom det där med sängen då, 
men det är vi människor som får skylla oss...

6 kommentarer:

  1. Rökt makrill i Lysekil, blir jag längtansfull till västkusten? Jaaaa, vad mysigt!
    Så söt Lilleman är där i sängen.
    Kramen till dig

    SvaraRadera
  2. En hund behöver ju oxå ligga skönt. Våra har egna sängar som dom vräker sig i om nätterna, men visst är det skönt att krypa ihop hos husse och matte ibland oxå.
    Vi är ju flockdjur, både människor och hundar :o))
    Han är ju för söt eran lilleman och han ser ut att ha det gott där han ligger.
    Ha det bra!
    KRAM.

    SvaraRadera
  3. Han har det så mysigt där

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Åh så gosigt! Hihi, så där njutande fann jag lilla Pebbles idag i husses säng! Hon får inte heller vara där - egentligen. Men! De är ju så goa. Och särskilt behöver man ju varann som efter en sådan förlust. En annan liten fyrbent vän lindrar verkligen smärtan, ger en tankar på annat. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack! Jo jag vet ju att vi pratade om det, men....inte sjutton kommer jag ihåg detaljerna. Fniss....Du vet...minnet??
    Ha en fin taorsdag nu. Idag jobbar jag sista dagen innan semestern :o))
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Å vad mysigt med makrill å Lysekil! Vilken liten goding till lilleman ni har! det där med att inte sova i sängen är allt besvärligt att få till! Här ligger vår lilla i egen säng bredvid vår säng då går det bra! ha det nu gott å håller fortfarande mina tummar för dig å dieten! Kram Iréne

    SvaraRadera