fredag 8 juni 2012

Loppis (igen)

Ja här är en som fått smak på att ha Loppis.
Skyltmålare är alltså inte mitt yrke precis...men
den gamla hyllan funkar utmärkt vid vägen.
Då pekar den inte uppåt alltså :-)

Här ska has öppet på söndag, och kanske nästa
och nästa och nästa...
ja vem vet?

Har varit nere och fotograferat lite.
snett o vindt igen, ser jag

Det ena tvättbrädet har glas och
det andra metall.

Den lilla puffen är perfekt
att ha handarbete i.
Den blommiga knoppen i locket
är en nåldyna.
Lådan med knoppen går att lyfta på och 
under finns bra förvaring.

Har en till sån, som jag 
ska behålla själv.
Den har jag klätt om med
ett jugeninspirerat tyg
men tyvärr så har katten...
ja ni vet.
Så det får bli nästa projekt 
med sax, nål o tråd.

Stolen är så fin med den broderade sitsen.




5 kommentarer:

  1. Ja men kära nån så många fina saker. Jag kan tänka mig att dina kunder har en lycklig stund där på din loppis.
    Ha en riktigt fin helg nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. så himla skönt med loppis! det skulle jag också behöva ha. istället släpar jag hem nya saker hela tiden... igår blev det tre gamla sekelskiftesdörrar... hmm.

    go helg till dig!

    kram J

    SvaraRadera
  3. Du ser ut att ha en massa jättefina grejor

    Ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Så mycket fina saker Du har. Kanske att jag tar mig en tur i sommar, en lagom söndagsutflykt:)

    //lisamaja

    SvaraRadera
  5. Du har så mycket fint, det kommer gå som smör i morgon på din loppis!

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera