lördag 16 juni 2012

Lördag morgon

God Morgon på er alla!

Vaknade väldigt tidigt, kände mig pigg och 
allt som hördes var fåglarnas kvitter och 
lugna sovande andetag från man och hund.

Idag känns det mycket bättre. Visst saknar jag...

men vi fortsätter...

Satt här vid datorn och kollade lite på Bloglovin´
för att se vad ni andra pysslar med.
Det är mycket som sker här sommartid.

Så kom jag in på Hildas hem
 Och så kom den där välbekanta känslan.
Den där när man har lust att ta fram papper, sax, lim och pennor
och bara fixa och greja.

Dessutom så vill man börja rensa i röran, 
och få ordning.
Hon har så många bra tips.

Det allra allra bästa hos Hilda, eller Sofia som hon heter,
är hennes web-magasin.
Dessa glada, inspirerande bläddermagasin som 
hon gör, och som man aldrig vill ta slut.
Och dessutom är de gratis!

Det värsta? är alla hennes goda recept...
För er som inte vet
så håller jag på med en 12 veckor lång pulverdiet
med hjälp av Obesitasavdelningen på Sahlgrenska.

Mina värden var under all kritik, så det var bråttom,
och en operation ville jag inte genomgå (dessutom
är jag för "lätt").

Nu har jag hållit på i 20 dagar nu, och redan har mitt
så höga blodtryck gått ner till helt normalt.
Helt otroligt!

Jag är pigg som attans, men sugen, sugen, sugen
fast inte hungrig, på.... inte godis och sånt så mycket
men just nu: färskpotatis, sparris och ostsmörgås...

Men men, jag kör mina pulverdrinkar (och chokladpudding)
fyra gånger om dagen och känner mig så duktig.

Mannen? Jo jag lagar mat till honom. 
Ibland får han från frysen...
men han uppmanas äta rejäl lunch på jobbet.



6 kommentarer:

  1. Men, så fint du skriver. Tack! Det känns väldigt roligt att du blir inspirerad när du besöker min blogg - det är precis det jag vill :)

    Jag läste nedan om din fina rottis och blev ledsen. Det är en så stor tomhet som djuren lämnar efter sig.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att du överlevde dagen...

    Och jag hoppas verkligen att det blir fart på hälsan med snart så du slipper pulverdieten, pulver i längden är verkligen inte kul. Och är det inte intressant vad man får för sug? Jag blev sugen på mackor - i drivor - när jag körde en pulverkur. Nåt som jag i princip aldrig ens äter.

    Stora kramen kompis!

    SvaraRadera
  3. Men vad du är duktig fast jag förstår inte riktigt varför. Jo blodtrycket förstås :O)
    Ha en fin kväll.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Det låter tufft ..men duktig är du
    Ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Å vad roligt att det börjar visa resultat med dieten! Härligt! Jag håller tummarna stenhårt för dig! ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Hej EM, får nog allt ta och besöka Hildas hem...här tryter inspirationen rejält. Lågtryck kanske det kallas, haha:)

    Keep up the good work...du är jätteduktig som håller dig till dieten!!!

    KRAMAR

    SvaraRadera