tisdag 12 juni 2012

Önskar ni mindre fingrar?

Tycker ni ibland att ni vill ha mindre fingrar?
bild från Netonnet
Speciellt om ni har en mobil eller
en iPhone och ska skriva, trycka eller 
försöka få till det...?

iPhone och iPad och andra 
pekskärmar på mobiler
är sk kapacativ.


bilder från Apple Store


Den känner av huden och den elektriska spänning 
som finns naturligt.

Hur löser man detta med långa naglar? 
Eller "tjocka" fingrar?

Suddigummit på blyertspennan funkar inte
(jag har testat)

Jo man införskaffar en penna som
är avsedd för pekskärmar.

Jag har idag köpt en 
Targus penna på Netonnet för 119 kr.
(bilden övest)
På väg hem från Göteborg stannade
vi i butiken i Borås.
Och detta är nog ett av mina bättre
inköp.
Vilken skillnad!!!
Så lätt plötsligt, att skriva
sms, klicka på länkar, och bläddra.
Pennan har samma funktion som ett finger.

Det finns en massa olika modeller
på pennor, i olika prisklasser, men
denna var överkomlig och
snygg.

Och så inhandlade jag ett läderfodral

till den nya iPaden.
Det kostade 349 kr.
Nu kommer jag att kunna
släpa med mig den överallt
utan att behöva vara rädd att jag
förstör den.

bild från Netonnet

Nu tänker ni nog, att jag är en prylstolle
som vill ha allt, allt, allt
när det gäller datorer o slikt.
Kanske är det så...?

iPaden, paddan, har vi mycket nytta
av då den kompletterar iMac
och våra iPhones. 
Samtliga är synkroniserade
med Bilder, Kontakter, Kalendrar och listor.
Och iMacen 
bild från Apple Store

släpar man inte omkring med
hur som helst. 
Nu kan jag ligga i soffan och kolla på
film och serier, lyssna på musik.
och fixa med bilder.
Sitta i uterummet också.
Eller vandra i skogen, rent av.


5 kommentarer:

  1. Smart! Jag är tjockfingrad, men jag har märkt att efter man har haft sin iPad, eller iPhone så "känner den igen" vad man skriver, mer eller mindre. Men en penna skulle allt underlätta...

    Japp, jag gissar att du blir kär på nytt nu när du fått din "padda"! Skaffade du en med wi-fi eller en med simkort?

    OCH när det gäller Apples produkter så blir man kär - ordentligt - och vill bara ha mer och mer. Jag går bara och väntar på att min burk ska krascha så jag kan få skaffa mig en fin, ny Mac!

    SvaraRadera
  2. JA men du har i allafall fått ihop en kudde :O)
    Vi har också en ipad. I love it :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Massor kvar på rullen, kanske skulle ge några skolådor en makeover också! :)
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Sån penna skulle allt jagoxå behöva investera i. Ska nog svänga förbi den butiken och kolla.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera