söndag 17 juni 2012

På tur...igen

I morse, tidigt packade vi bilen med
kylväska, vatten till hunden, tröjor
och en kartbok.

Här skulle åkas på tur.
Till kusten...
långt där borta anas Lysekil
Kusten för oss är västkusten
med favoritplatser som
Kungshamn, Smögen,
Lysekil, Grundsund,
Tjörn och Orust.

Och alla dessa små fiskebyar
och samhällen som finns 
däremellan.

Sotekanalen med broöppnig
Det tar ett par timmar att köra
till kusten,
lagom för att diskutera 
vilken sväng vi ska ta denna gång.

Det här är en tur som vi tar då och då,
och jag tror inte jag kommer att tröttna...

Vädret var sisådär, lite regn ibland
men det är ok.

Som matsäck fick mannen goda smörgåsar
och jag några trevliga "shakes" och så massor
att dricka.
Kaffet åkte vi ifrån men
det gick att köpa efter vägen...

Jag ska dricka ca 2,5 l dagligen av
vatten och osötade drycker. Låter
väl ok, men så svårt att få i sig.

Lilleman var med, och han är ett hjärtegryn
som varit så snäll och legat på sin fina dyna 
bak i bilen och knaprat på ett tuggben.
Spännande promenader här och där 
på olika ställen varje gång.
Lilleman och Husse vid Sotekanalen

Sotekanalen (ligger nära Kungshamn och Smögen) 
var jättespännande.
Där kunde man se båtarna glida
fram under oss, och på en båt
såg Lilleman en hund! Med flytväst!
broöppning Sotekanalen
En sån här resa då och då
ersätter gott och väl semesterdagar.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka, 
lite kortare
bara.

Vill ni se fler bilder?
både från denna resan
och lite annat...

Följ mig på instagram
Statigram
eller
mitt användarnamn/username är
@elsamariannes

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig utflykt. Kan tänka mig att lilla hunden tycker att det är mysigt att hänga med er.
    Ha en jättefin vecka nu!
    Ps. Jag har fått jättemånga fina kommentarer ang. karaffen må du tro.
    Jag är jätteglad över den. Ds.
    KRAM.

    SvaraRadera
  2. Åh där är ju så fint. Jag och min Emelie var där på semester en sommar. Det är ju så fint och mysigt. Älskar västkusten ♥
    Hoppa du får en skön vecka och kort är den ju =)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. VILKEN HÄRLIG TUR NI GJORDE...HAR TILLBRINGAT MÅNGA SOMRAR I KUNGSHAMN..HADE MIN BÄSTIS DÄR SOM BARN..KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt! Visst är det så att mysiga dagsutflykter mycket väl fungerar bra som små "semesterresor". Så brukar vi göra på sommaren. Sverige är ju så underbart denna tiden att man inte vill åka utomlands nu! Tycker att det är alldeles för varmt också att åka söderut på sommaren, september är mycket bättre:-)
    skönt att värdena är bra nu. Där ser man vad stor betydelse det har vad man stoppar i sig, fast det verkar ju lite tråkigt för dig din stackare.
    Läste om Rottis i tidigare inlägg. Fy vad tråkigt, men samtidigt brukar det kännas "bra" också när beslutet väl är taget. Känns inte bra att ha ett djur som inte mår bra:-(
    Fint att ni har Lilleman som kan sprida lite glädje, och fylla ut tomheten något. En individ kan ju aldrig ersätta en annan, men det blir inte den där jobbiga tystnaden.
    Varmaste kramen till er, Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig utflykt och vackra bilder. Ja sätt dig ner och ta det lite lugnt nu vännen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Härlig tur, vad vackert! Västkusten är för mig nästintill outforskad, lite annorlunda med tanke på att de flesta i mina trakter åker till västkusten. Men jag är uppvuxen med stuga på ostkusten och det är på samma kust jag idag har mina föräldrar. Det finns verkligen fantastiskt vackra platser i vårt land! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder.
    Såg lite kallt ut bara med den mörka himlen.

    Vackert här på västkusten, vi har varit en hel del på Smögen, men tycker nog att där är bäst alla årstider utan sommaren!

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera