onsdag 6 juni 2012

Söndag mitt i veckan.

Visst känns det som söndag?
Och ändå har halva veckan gått.
Bara två dagar, så är det helg igen.

Trevligt, tycker jag.

Om jag gick upp och kikade på
den blivande Morgonstjärnan 
Venus vandring vid soluppgången 
i morse?

Jajamän- jag gick upp, kikade ut
genom fönstret och insåg att jag,
för att se solen, skulle vara tvungen
att klä mig och gå iväg några hundra meter,
för träden skymde såklart.
sol-NED-gång vid Lysekil (2011)

Så vad gör jag då?
Jag går och lägger mig igen...
Det var skönt.

Tänkte så här:
har varit med om så mycket under mina år.
Högertrafiken (Vänstertrafiken ska det nog vara...), 
skola på lördagar, livet före TVn,
Berlinmurens uppbyggnad och fall, 
vandring på månen (det var inte jag som gick då alltså, men...)

att jag kan nog leva med det att jag inte såg detta imorse.

Några timmar senare var det dags att 
öppna Loppis igen.

är bilden sned, eller är det jag som är sned?

Skönt att ha allt på plats, och prislappar på allt.

Mina bloggvänner, och stamkunder ;-)
från bloggen Vår sekelskiftesdröm
hittade saker som till och med jag själv
inte visste att jag hade i ladorna...

Och så kikade grannar och vänner och andra
kunder in under dagen.

Om det är tomt nu? Nej, nej, här finns
massor kvar!

Snart har vi Loppis igen.


5 kommentarer:

  1. Hej vännen! Blir jobbigt i morg då man tror att det är måndag!! fast gott att det är helg snart! Måste ta mig i kragen å komma till ditt loppis! Är ju faktiskt inte så långt bort! Ha nu en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det gick bra med loppisen igen! Är glad för din skull! Visst är det roligt att ha loppis? Inte bara för att det är skönt att bli av med sina saker och få en liten slant, utan även för att man träffar så många goa människor! Jaa, jag tyckte det var såå mysigt.
    Jag skulle kunne tömma lite till och ha en loppis i år igen. Men nu har min pappa sålt stugan jag varit i, så jag har längre inget bra ställe att vara på : (

    Hoppas du haft en fin dag! Och skönt att det går så bra med dieten! Heja!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja jösses vilka fina saker dom hade hittat hos dig...attans att det ska vara så långt från mig.

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för senast!
    Mjölk kannan står med en pelargon i och traktorsitsen har jag också i trädgården.
    Det var så roligt att få fynda och få träffa dig igen Elsamarianne.
    Hälsa maken!
    Kram Anette o Dick

    SvaraRadera
  5. Så kan det gå, jag hade nog inte heller börjat klä på mig i arla morgonstund..

    SvaraRadera