torsdag 19 juli 2012

Äntligen! Snart!

Smultronschersminen och dess kompis
lilla rosa spirean blommar äntligen för fullt 
och doften sprider sig.


Ni är så rara som peppar mig i min diet.
Dessa ord betyder så mycket.

Ibland är det rent för jävligt
(ursäkta språkbruket)

Jag är hungrig, sugen och allmänt
sur och grinig. Huvudvärk. 
Ofta!

Var tredje timma börjar magen säga
ifrån att NU!!! ska vi ha nåt.

Så äter jag lite soppa (2 dl vatten+pulver) eller en drink
som lägger sig som bomull i magen
och så går det tre timmar till och så är
vi där igen...
Fyra portioner ska fördelas under dagen.

Sen allt drickande!
Det går an när man är hemma
och kan dricka och gå på toa,
men när man är borta...

Pröva sätt i er minst 2,5 l vätska 
plus 4 portioner soppa o näringsdryck och
inte veta var närmaste toa är
i semestertider...

Sådär, nu har jag gnällt lite till.
Men som sagt.
Det funkar.
Och min kropp mår väldigt bra.
Och jag ångrar inte att jag började
och vill alls inte avbryta detta i förtid.

Om en månad och tre dagar, SNART! så får jag
börja ÄTA ett mål om dagen igen.
Då blir det FRUKOST!!!
mina vänner.
Tre veckor senare lägger vi till
LUNCH!!!

Men mina recept på muffins, kakor,
efterrätter kommer att bytas ut
till bra, rejäl MAT i lagom portioner.

Om en vecka får jag börja fundera
på vad jag ska köpa mig som delmålspresent.



11 kommentarer:

  1. Hi hi, ja det kommer se bra ut i kommande CV:t, såvida han inte startar eget förstås. Man vet aldrig med denna driftiga gosse, som både gräver efter skatter och dinosaurieskelett, och bygger både det ena och det andra:-) Och ja, det är synd att vi har sånt avstånd mellan oss:-(
    Härligt med schersminen, mina har tyvärr blommat över för denna gång:-(
    Du är verkligen sååå duktig med din diét! Måste vara dödstråkigt att hålla på så, och chokladpudding till frukost! Hua! Fast det måste förståss vara sporrande när man ser resultat:-) Heja heja dig!:-)
    kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt med schersminbuskar....de doftar ju så gott
    du är verkligen duktig och har kämparanda
    Ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Du är tapper och vilken strong kataktär du ligger inne med. Jag hade ramlat dit efter en vecka utan godsaker. Ja, jag skäms nästan...Suck...Du är värd en riktigt fin delmålspresent.
    Fortsätt njuta av sommaren nu och ha det så bra bland dina snygga buskar :o))
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja men det är ju helt otroligt!
    Jag fattar inte hur man kan vara så stark och stå emot och hålla så sträng diet så länge. Jätteimpad!
    Fortsatt lycka till, hoppas du hittar nån riktigt fin och bra delmålspresent.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Nämen går du på diet!!! Har missat allt vad bloggande heter en lång tid nu. Jag körde samma sak förra sommaren, fast itrim och bra mycket dyrare, men resultatet blev bra. -14 men pulvrade bara tre veckor (bara hehe..., kändes inte som bara då man kände grillukten från sommargrannarna) Lycka till och kul att du även känner dig friskare!!!
    Håll ut!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Ja det är skönt när man kommer i nya vanor och det gör nytta! Vi började äta åt LCHF-hållet för 1,5 år sedan och kilona bara rasade! Det är helt underbart att komma underfund med vad som passar ens kropp och hur man ska äta för att må bra. Och hålla sin vikt! Så jag förstår din eufori till fullo! Heja heja! Kram!

    SvaraRadera
  7. Kan känna doften ända hit...ahh och åhh så gott det doftar.

    Unna dig en riktig lyxig delmåls present...det är du värd!

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är, kämpa på! Så underbara växter, blommorna är helt ljuvliga!

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Smultronschersmin hade vi där vi bodde förut! Doftar härligt.
    Vilken lycka när du får börja äta frukost! Tur att du känner att kroppen mår bra, då är det väl lättare att stå ut.
    Hoppas att du hittar en riktigt fin delmålspresent!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vackert!!
    Och vad duktig du har varit! Du är värd en massa beröm. Hade aldrig klarat av det själv. Jag gick ju ner nära fyra kilo i våras. Men dom har jag gått upp igen nu i sommar. Rör ju inte så mycket på mig nu som jag gör resten av året. Några pw i veckan är det enda. Fast det är ju bättre en inget .. ; )

    Vi får höras efter sommaren.. Skrubba och skrabba lite. : ))

    Kram!

    SvaraRadera