fredag 27 juli 2012

Dagstur igen...

Idag fick vi en oväntad ledig dag.

Är man hemma en ledig dag, 
då är det bara en massa jobb...

Känner ni igen er?
Därför är det bra att åka iväg
sådär, för då är man tvungen att
"tagga ner". Och visst har vi 
trevligt på våra utflykter...

Så vi åkte dit där vi trivs som bäst.


Som vanligt, höll jag på att säga, ;-)
så hamnade vi på Västkusten.

Denna gång blev det Lysekilsområdet (igen)
och en ny bekanstskap.

Stället heter Westgården och ligger i Bokenäs
 efter väg 161 ner mot Lysekilsfärjan.

Ett fantastiskt ställe med små röda hus, flera
växthus och en huvudbyggnad i Tudorstil.
Allt inspirerat av en engelsk 1800-tals trädgård.


Vilket ställe!
God mat (enligt mannen som åt fläskfilé
och rostad färskpotatis med pepparsås)
Gudomlig enligt honom.

Jag drack kaffe jag. Hade 
"dragit i mig" en av mina drycker i bilen...

Just då hade jag gärna ätit fläskfilé jag också,
men icke jag ger upp!

Vi, mannen, jag och Lilleman, 
satt i den härliga trädgården utanför
det enorma växthuset, och där hade vi
nog kunnat stanna ännu längre.

Det var Lilleman som till slut blev
hjärtinnerligt trött på att ligga under bordet
och vara duktig hund. Han började sticka
ner huvudet i blommorna och jag var rädd att
han skulle ställa till det. Det har hänt...
härhemma.... att han gräver upp....

Så vi drog vidare.
Men jag hittade massor av fina saker i deras
butik. Inte bara trädgård, utan lite annat smått
o gott. Dit ska jag igen, det är helt klart.

Gå gärna in på deras hemsida och njut!
Kolla in deras olika växthus!
Och alla deras Trädgårdstillbehör.
Vilka kollektioner!
Jag behöver väl bara säga Laura Ashley så förstår ni...

Och läs här om vilka planer de har!

Missa inte detta ställe ifall ni är i närheten.

bild: Westgården

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Det låter som en mycke trevlig resa ni gjort idag.Där skulle jag trivts också.
    Man staackars dig,vad är det för diet du håller på med.Inte äta någon vanlig mat på månader.Lycka till i fortsättning...med mål i sikte.

    Kram margareta

    SvaraRadera
  2. Just det stället MISSADE jag när vi var i Lysekil i veckan :( Såå fint det var och vilka härliga bilder du visar.
    Hela den här veckan som varit, semestrade vi i Bohuslän och var runt lite här och var i denna underbara skärgårdsmiljö.
    Ha en fin fortsättning på sommaren, vännen.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Först så måste jag säga att du är en otrolig kämpe med dina drycker, heja på! Sedan så känner jag igen fenomenet att vara ledig hemma.... nä det finns överhuvud taget inte i vår planering, då måste man åka iväg, vi drar för det mesta till "Smultronstället" å bara njuter, sedan har vi nästan varit på samma ställe under veckan, har dock inte varit precis där du var men mycket nära! ha det nu gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vilket ställe, hoppas allt kunna locka med familjen dit och tack för dina tips de uppskattar jag verkligen.
    Nu ska jag ta och kolla in din bloppis ;).
    Ha de gott, kram Ing-Briitt

    SvaraRadera
  5. Ja, men är det inte fint där, vilket ställe. Jag bor ju inte så väldigt långt därifrån, men trots det är det ett tag sedan jag var där, kul att se det på bilder hos dig.
    Nu får jag ta mig till färjan och åka över och titta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vilket guldkorn ni hittade, ser jättetrevligt ut!
    Jag har haft "ledig dag" idag och hade planerat att måla inne i sonens loppisbod, men det blev inget med det! Känner mig ur fas och vädret har också gjort att jag inte velat sticka ut näsan mer än nödvändigt. Hade visserligen fint mitt på dagen men då var det dags att laga lite mat...
    Kände mig så himla trött när mannen började jobba efter sin semester, och insåg då att jag hade skruvat upp aktivitetestempot avsevärt under hans ledighet. Det var sååå mycket som skulle göras."Tur" att han började jobba igen, så att jag kan ta igen mig lite;-)
    Grattis till almanacksvinsten! och vad spännande med bloppis:-) ska kika in lite...
    kram Maria

    SvaraRadera