söndag 15 juli 2012

Fem veckor kvar...

för nu har jag gjort sju veckor redan.

Tänk vad tiden går fort!

Att jag varit så redig och inte ätit en endaste 
liten miniplutt med mat eller godis eller 
fikabröd 
utan druckit, druckit och druckit.

Och ätit chokladpudding....
som frukost! 


Jag lovar att jag inte kommer 
att ha chokladpudding som en
av mina favoritdesserter i framtiden.

Bilder från Modifast hemsida

Om det gjort nån nytta, dessa sju veckor?

Väger mig med ett leende...
nedåt, nedåt pekar den.

Jag kan säga så här,
att jag numera tappar
mina favvobyxor.
 ...

Och inte nåt löst skinn ännu.
Ja nu har jag nog delat med
mig mer än vad ni kanske ville
veta, men jag är så nöjd.

Ekonomin då?
Blir detta dyrt?
Nej, det tycker jag inte.
Betalar 249 kr
(på Apoteket) 
för 16 måltider och de
räcker i fyra dagar.
Drygt 60 kr om dagen alltså.
Plus kaffe, te och lightdrycker.

Jobbigt när man är på semester, den
tid då man kanske vill unna sig lite extra.

Men jag har skakat mina drycker, vispat
ihop den dagliga Potatis och purjolökssoppan

och räknat vattenglasen
medans mannen ätit god mat.

Jag är så förvånad över mig själv,
för jag är den som vanligen har
väldigt svårt med uthållighet.

Hur jag mår annars?
Har inte mått så här bra på väldigt länge.
Blodtrycket är fortfarande helt normalt, efter
att ha varit rejält högt i många år.
Sover som en stock på nätterna...
800 kalorier per dag. 
Man borde må urdåligt, eller hur?
Men slarvar man med att dricka
så straffar det sig omgående med en rejäl
huvudvärk.


Så!
Nu har jag skrytit färdigt för denna gång.

9 kommentarer:

  1. Hur imponerande som helst!
    Blir riktigt avis skulle behöva göra nåt liknande en tid. Fortsatt lycka till med dieten och senare med att förnya gardeoben med mindre klädstorlekar ;)
    Kramis
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Kanon, bara att gratulera...synd att du inte är med på lördag...hade nog tänkt att fynda en del hos dig....kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad duktig du är, det är nästan som man blir sugen och prova en kur. Vi får se, jag är rädd och tappa för mycket av den lilla energin jag har;)
    Jag har också varit på ILVA utanför Malmö och jag gillar en del av deras möbler skarpt.
    Vi har slipat och slipat och målat och skrapat möblerna vi köpte hos dig och de blev riktigt fina. Stolarna blev svarta.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Du är jätteduktig, det är helt imponerande och belöningen är ju väldigt tillfredsställande. Du är duktig, och har bestämt dig. Om man bara kunde......Fortsatt lycka till!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Bra gjort..synd att vi inte ses på lördag
    ha en bra dag
    Kram rosa

    SvaraRadera
  6. Grattis...du är duktig. Den där soppan kunde jag vara utan men chocklad puddingen mums! Fast i längden förstår jag att det blir tratigt!!!

    Vi träffas säker hos Violan någon annan gång...njut av familjen och låt inte skeppet sjunka:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Bra jobbat! Vi brukar ta till Cambridgekuren när favvobyxorna inte passar, lite samma sak så jag vet hur det känns. Har dock aldrig kört den så länge som du gjort nu - impad! *vågen*

    Tack för hälsningen på bloggen, du är så välkommen att kika in sedan, om ni har vägarna förbi Lindome! Butikslokalen är i stort sett klar, väntar bara på takbelysning så flyttar vi in. Någon gång i september är en grov gissning.

    Jag bloggar inget nu eftersom jag tillbringar all fritid bland färgburkar, slipmaskiner och spackelhinkar. Men jag fotograferar ALLT och planerar att lägga ut en renoveringsblogg sedan... kul! :)

    Ha en jättetrevlig sommar!

    //Annette

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Är så imponerad av vad du går igenom och att du fixar detta, måste vara sååå skönt! Å att sedan resultat pekar nedåt är väl en belöning om något! Hihi när resultat ska peka uppåt!!!;) Sköt nu om dig! Kram Iréne

    SvaraRadera