måndag 23 juli 2012

Här och var...

... hittar jag rosor.
Bortglömda vita, tre stackare
från en gammal krukros
i förskingringen...
bortglömd i uterummets skugga.


Rosor planterade för åratal sedan 
och som jag gett upp hoppet för
har nu presterat ett antal röda.

Som jag genom att fotografera
i all hast för Instagram
lyckas få oskärpa på.
Eller så är det nåt filter
eller liknande...


Så kan det gå.
Naturen... 
ja den domesticerade...
slår tillbaks och visar sin 
välvilja.

Jag är djupt tacksam
och njuter av dem.

9 kommentarer:

  1. Önskar att jag också hade trädgård och kunde hitta lite bortglömda rosor här och där...!

    Du ser ut att haft det riktigt mysigt de här sista veckorna - och grattis till att du överlevt din pulverkur!

    Själv fixade jag bara två veckor, men jag kommer ihåg vad bra jag mådde när man "kommit igång"!

    Stora kramen kära, kära du!

    SvaraRadera
  2. Det är så vackert med rosor, det är verkligen något speciellt med dem!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att hitta rosor lite varstans:) Fotona är jättefina och Instagram har jag hört talas om...men fattar noll:) Dottern är med och har sagt att att jag inte ska bry mig om instagram...undrar varför:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. åh tack för dina peppande ord. jag var rent knäckt idag när vi var iväg. ingenting var mysigt och gosigt utan bara gnälligt och skrikigt. till slut håller huvudet på att sprängas på en...

    kram jenny

    SvaraRadera
  5. En ros är ju alltid en ros, oavsett vild eller tam.
    Jag önskar att jag kunde hitta någon börtglömd liten ros här hos mig oxå.
    Ha det så bra nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Nej, vi hade inte annonserat utan bara satt upp skyltar vid vägen. Däremot så har vi ett bra läge för butik och loppis, eftersom vi ligger utmed en ganska trafikerad väg(en fördel med att ha vägen så nära) och sen så ligger det några till loppisar bortanför vårat, varav den ena brukar annonsera i GP. "Hennes" kunder brukar ju då svänga in till oss också när de ändå kör förbi, samt en och annan turist:-)
    Vad roligt att hitta små bortglömda rosor som kämpar på! Man blir nästan rörd och skäms lite lätt vid sådana tillfällen för att man varit så slarvig;-) Livet ger inte upp så lätt!
    Själv "hittade" jag en liten ros ikväll som jag sådde av frön jag tog på Korfu för snart två år sedan. Den är bara ett par cm ännu, och jag trodde för ett tag sedan att den hade torkat bort eftersom jag glömt att vattna. Men icke då! Lilla rosen kämpar på och ska nu få komma in på verandan istället , så att jag inte ska glömma den nån mer gång:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så vackra! De enda rosor jag hittar här är två röda, dammiga sidenvarianter i sovrummet. Haha!

    SvaraRadera
  8. Åhh om jag hade kunnat hade jag gjort det. Men jag åker tåg. Sorry. Hoppas vi ses en annan gång.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Det är tydligen aldrig försent...:) tycker det är svårt att fota röda blommor..och framförallt rosor..hoppas ni har lika fint väder som vi, kramen

    SvaraRadera