fredag 13 juli 2012

Önskevaruhus

När man är på väg hem från Tyskland
så passerar man oftast Danmark...



 Vi stannade till vid Ilvas varuhus på Ishöj 
norr om Köpenhamn.


Ilva är ett ställe som man kan gå omkring
och fullkomligt bara VILL HA ALLTING.

Nu finns ju Ilva även i Sverige och så på webben såklart.

Man kan handla allting på nätet, men att gå omkring
på varuhuset är ju en höjdare.

Om jag köpte nåt?

Jodå.
Det blev ett lila (!!!!)  fårskinn!

Passar utmärkt tillsammans med
det vita och det svarta och nya soffan.

Så nice.


Och så vita och svarta galgar, för här ska bli ordning o reda. 


Små söta ljuslila "tassels" hittade jag också.

Kastade långa blickar på







8 kommentarer:

  1. Åååh! Vi har pratat om en tur till Skåne och då vill jag till ilva i Malmö. Har aldrig varit på deras varuhus utan som du säger bara handlat på nätet. Vore ju perfekt med ett besök där med tanke på nya lägenheten... Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så mycket ni har hunnit med på kort tid.Och att Lilleman kan vara med också.Han är duktig han.
    Här är det jobb en vecka till,sen har vi semester.Det ska bli sååå skönt. Det är ju lite ansträngande att ha småtting.Men roligt!!
    Här har det regnat hela morgonen,Men nu tror jag det håller upp.Kanske man ska gå ut då??Först ska jag förvälla kntareller.Vi plockar lite varje dag.

    Ha en skön helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. vad härligt med lite utflykt. vi har ilva i malmö men jag har inte varit där på flera år. borde kanske ta mig en tur ner dit. sist kommer jag ihåg att jag tyckte det var lite dyrt. jag jämförde nog med ikea. nytt besök får inplaneras :)

    kram jenny

    SvaraRadera
  4. Alltid lika trevligt med att kolla in inredning, skulle vilja ha råd med mera nytt. Men en rundtur ger ju ändå en hel del inspiration till förändringar.
    Så fint ni verkar haft det.
    Ha en fin helg oxå
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Visste inte äns att det fanns. Får nog göra ett besök på webben. Förstår att det va något helt annat att knalla runt där och bara vilja ha och ha.
    Må så gott.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ilva har så mycket fint! Jag försökte tjata mig till en tur dit när vi åkte förbi Köpenhamn. Men det var nog lika bra att det inte blev av, vi hade inte plats för nåt i bilen :)

    Hoppas du har haft en jättefin semester vännen!

    SvaraRadera
  7. Åhh, jag har bara varit inne på deras hemsida och tittat runt, och hittat massor!

    Kul att du är med och tävlar!

    SvaraRadera
  8. Vilket läckert skinn. Visst är det praktiskt med melanin på stranden mm och dessa är så mycket snyggare än vanliga enfärgade :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera