söndag 29 juli 2012

Vill ha, vill ha, vill ha

Idag stängde jag Loppisen lite tidigare.
Ingen större rush.

Det ska alltid regna när jag har öppet, verkar
det som.

Så istället åkte vi och kikade på nya matsalsmöbler.

Jag är inne i en "modern period".

Det ska vara ek och vitt och nytt.  

Då hittade jag detta, på Mio Möbler
och så var det kört...

Stolarna påminner om mina
favoriter Eames-stolarna  
och är jättebekväma att sitta i.



Mannen gillade det också.

Ser det lite konstigt ut med placeringen av stolarna?
Det är jag som testar hur det skulle bli med sex stolar...




Om vi köpte det?

Nej det ska vi vänta med.
Vill kika på lite fler ställen
så att man verkligen blir tvärsäker.

Har hittat lite fina saker på nätet också.
har en hel del saker 
som man går igång på.
Till bra priser dessutom.

Ett sånt möblemang ska man ju
leva med länge...

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Jag gillar också ek och vitt, det är bra och tidlöst! Perfekt för en sån som jag som annars tröttnar alldeles för fort. Men inte på våra ekmöbler.. Roligt att ni tittade på matbord för det är precis vad vi håller på med. Idag har vi ju inget i vårt lilla kök men när vi flyttar i december ska vi ha ett. Och det lutar åt vitt och ek. Pinnstolar. Det ni sett ut är också himla snyggt! Ska kolla din andra länk nu, aldrig varit där. Kram!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! I mitt granithus insprängt i berget och supermodernt som jag inte äger och förmodligen aldrig kommer att göra, där ska jag ha det precis så i min matsal!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Jag skulle gärna ha dom jag oxå. Ek i kombination med vitt är ju såå snyggt.
    Din länkade sida var verkligen en inspirationskälla. Massor av fint.
    Ha en fin dag nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Köp, köp, köp det är ju jättefint!

    SvaraRadera