fredag 31 augusti 2012

År, ålder och födelesdag...

Jag fyller år på måndag!

Detta skriver jag så klart inte för att ni ska
skicka massor av presenter
eller hurrar för mig eller så...

...utan för att prata lite om ålder.

När jag skrev i förra inlägget att 
bilden var från 1957, så började
ni räkna på fingrarna lite... eller hur?

Det stod att flickorna på bilden var 4-5 åringar
och det var 1957, hur gammal är männskan då?

Jo bilden var från Lucia som sagt, och det året
fyllde jag 4. Jag är alltså född 1953.

En himla bra årgång ;)

Jag fyller alltså inte ens jämnt
i år...

Brukar önska mig lite smått o gott
i födelsedagspresent från familjen.

Killarna brukar komma med choklad.
Det är stopp!!! med det från och med nu!

Så jag köpte mig en liten trevlig högtalare
som man kopplar till iPhonen eller iPaden.

Mannen och jag brukar sitta vid köksön
och kika på filmer på iPaden ibland, och då
är det roligt att få lite bättre ljud.

Så det bidde en X-mini på Design Outlet
i Lidköping.


Igår hittade jag vita stora muggar, och några 
trevliga stapelbara porslinsburkar på Rörstrands
Outlet. Men de får ni se sen, för jag har inte packat
upp dom, utan dom går direkt till flyttkartongerna...

Hur gör ni? Köper ni egna presenter, eller 
kanske ni inte ens vill ha presenter, eller
får ni överraskningar?

Nästa år fyller jag 60. Då ni...!

11 kommentarer:

  1. Upplevelser är ju inte så dumt heller att få i födelsedagspresent ;)
    Sen gillar jag när familjen tar hand om "lilla mig" och pysslar om mig på min födelsedag..hi..hi..

    Söt liten manick du köpt!

    Då får du snart börja ladda då inför nästa års 60-årskalas!! ;)
    Ha en finfin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Är nog lik dig där............köper mig egna presenter..........även då jag inte fyller år!

    Vilken "fräsig" högtalare du köpt.

    Go helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej! Måste ju kika in på din blogg och tacka för kommentaren på min nystartade blogg! Så spännande att få den första...
    På tal om födelsedagspresenter så erinrar jag mig att jag fortfarande har en slant att köpa till mig själv för. Måste bara hitta något riktigt speciellt som jag bara MÅSTE ha..
    Ha en fin födelsedag!

    SvaraRadera
  4. Ja då jäklar!! Då kommer vi allihop.
    Jag har oxå en högtalaranläggning som jag kopplar telefonen till, men min är en sån där med två högtalare och en baskagge. Jag har dessa uppe på kyl/frysen i köket,. Det är så gott med lite skön musik till matlagningen och till själva intagandet av maten sen :o))
    Just nu lyssnar jag på Andreas Weises version av 'save the last dance for me' Hans nya skiva är klart lyssningsbar. Om man gillar musik som går lite åt jazz/blåsstilen.
    Klart man ska köpa presenter till sig själv!

    Ha en skön helg och må så gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Ja jag kommer! Skriv mig först på listan du! Vi skulle ju ha suuuuperkul :o))

    Kram igen.

    SvaraRadera
  6. Jodå...jag köper allt både presenter och julklappar till mig själv..;D. Man får ju då exakt det man vill.
    Högtalare till telefonen har jag oxå funderat på.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Jag brukar få det jag önskar mig, för mannen har ingen egen fantasi. Det är bra för då får jag ju det jag vill ha =)
    Jag har oxå högtalare i köket till mobilen.
    Poppar ju nu loss med en cider och radio kanalen vinyl 107. Rock`n roll =)
    Ha nu en underbar helg.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  8. Nej nej nej....jag hade visst lite hjärnsläpp där :o))
    Another sathurday Night, så heter låten jag lyssnade på. Ha ha ha...

    Kram kram.

    SvaraRadera
  9. OK, jag slår dig i ålder.....jättekul!
    Du är lika gammal som min man och nästa år blir det väldigt jämnt.
    Så att jag inte glömmer det, en stooor gratulationskram på födelsedagen, lite grand i förväg!
    Det var en fin och bra present du skaffade dig, den är du värd.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Verkligen en smart och häftig högtalare! Hoppas du får en mysig födelsedag. Jag brukar få något jag önskat mig eller något som maken tycker passar eller som jag glömt att jag önskat mig. Jag älskar att få paket men det behöver inte vara något märkvärdigt.

    SvaraRadera
  11. En himla bra årgång!

    Kram och grattis från Agneta

    SvaraRadera