lördag 25 augusti 2012

Bästa tiden på dagen!

Det är morgonen som är bäst.
Om man får gå upp i normal tid.

Nu slipper jag gå upp kl 4 på ett tag.
Vi får se hur länge...

Nu får jag alltså äta frukost!!!

Har ätit några dagar nu, och
det var värst vad jag mår bra.
Min mage är jätteglad, och vågen
pekar ändå neråt. Yes!

Vad jag äter?

Här kommer min frukost:

alt 1.
1/2 dl Lättkesella
1 dl lättyoghurt
(det ska var totalt 1 1/2 dl låg fetthalt)

Några hallon (vildhallon idag...)
Jag styckfryser dom och så
tar jag fram några stycken och lägger
i frukostskålen i kylen över natten.
Då blir dom som nyplockade.

Hemblandad müsli. Egentligen
ska det var Basmüsli, men jag har
haft i lite linfrö och solrosfrö och lite lite nötter.

Jag sötar pyttelite med det nya sötningsmedlet
Stevia, som är mycket likt socker, och 
som innehåller nästan bara fibrer.
ser ni dopskeden i silver? 
En skiva Hårt Bröd (energibröd)
med Philadelphiaost (istället för lättmargarin)
och på den en skiva
Pastrami av fläsk.
Ärtskott. Prova! Jättegott!

alt 2.
Jag har också bytt ut hallonen och yoghurten
mot 
1 1/2 dl minimjölk värms i micron och
blandas i kaffet.
Och två sådana smörgåsar.
Men alt 1 är godast!

Och så ska jag äta en frukt
Men eftersom jag tar några hallon
så blir det några bitar nektarin så
att det motsvarar en hel frukt.

KAFFE! Hur mycket jag vill!

Ja så ser min morgon ut.

1 kommentar:

  1. Härligt! Frukost är nästan det bästa målet på dagen tycker jag. Älskar naturell yoghurt (jag kör hög fetthalt) med tinade hallon på samma vis som du, krossade linfrön och kokosflingor, ett kokt ägg, ibland ett grovt knäckebröd och så kaffe förstås! Jag är en sån där som inte tröttnar på att äta samma sak varje morgon - jag vill äta samma sak varje morgon! :-) Kram, Josefine

    SvaraRadera