onsdag 1 augusti 2012

Första augusti och nya vyer...

Är det hösten som kommer, tro?

Det känns lite speciellt i luften.

Eller är det allt som händer i höst
som jag får föraningar om?

Vadå, vadå undrar ni kanske?

Några av er nickar insatt... ;-)

Ni vet redan att i höst, snart, så börjar vårt nya liv.

Vi bryter upp från det gamla invanda
och börjar på nytt.

På ett helt annat ställe.


Jojomän, husse, matte o Lilleman
ska bli skärgårdsbor.

Vi ska bo på en ö minsann.

Vad händer med elsamarianne då?
Jo, bloggen lägger jag ner snart.
Kanske har ni märkt att inspirationen
tryter. Det är mycket bloppis också.
Nu kanske ni förstår varför det röjs,
säljs och plockas i ladorna.

Och jag återkommer med nåt helt nytt.
Senare, när vi landat ordentligt.

Facebook har jag kvar, så klart, så
att jag kan hålla mig a´jour med er
och Bloglovin´också.
Och jag kommer att kommentera...

Men mer om mig och gården blir det nog inte.

Vad som händer med gården?
Den finns kvar.
 Ett tag. Sen ska den säljas.

Var sak har sin tid.
Eller hur?

8 kommentarer:

  1. Så spännande. Jag tycker att ni är modiga som bryter upp och gör nåt helt annat. Ska ni jobba på ön eller pendla? Ha en fin dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Åh så fint inlägg...men känner det lite sorgesamt ändå med uppbrott.
    Ja, jag kommer att sakna din blogg, tycker den varit jättefin :)
    Men jag kommer oxå att längta till din nya :)
    Stort lycka till med allt nytt som ska hända Er.
    Blir glad om du minns mig fast jag är så ny här i bloggvärlden.
    Många varma lyckatillkramar från
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Tänk att ni gör just precis det som så många bara vågar drömma om. Härligt! Hoppas du kommer igång snart med en ny blogg. Jag är jättenyfiken på vart ni tar vägen ju och jag beundrar er verkligen som gör slag i saken.
    Lycka till med flytten!
    Stor kram till Er!
    Åsa.

    SvaraRadera
  4. Så modiga ni är...men spännande låter det som .
    Ser fram emot att se vad som händer.

    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Det kommer bli så spännande och jag ser verkligen fram emot att få följa med dig även i framtiden! Tänk att få bo på en ö vilken dröm!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj vad snopen jag blev! Men vad roligt! Är ju en ganska ny läsare av din blogg men nu fattar jag röjandet :-) Hehe, och jag som tjatat om vår nya lägenhet vi ska flytta till, fast den är ju bara sådär femhundra meter härifrån, haha :-). Men vad kul för er, låter underbart! Mina föräldrar bröt upp för sådär tio år sedan, efter att ha bott i samma hus i trettio år. De hamnade till sist i drömhuset på landet och visst var det många som tyckte de var galna men bättre sent än aldrig! Jag önskar er all lycka på er ö! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilka stora förändringar...Ni håller ju på att renovera in i det sista.Men det är ju detta som är livet...det pågår hela tiden något.När ett är färdigt tar något annat vid.
    Sen har du väl snart en ny mindre kropp att ta hand om,har jag förstått.Vilken resa bara det.
    Lycka till!!!!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  8. Ser verkligen fram emot att få följa din resa..men himla trist att du lägger ned bloggen..kan du inte skriva då och då...lite...snälla..ha de, kram

    SvaraRadera