torsdag 30 augusti 2012

Hålla vad man lovat...

Nu har jag bloggat i två år.
Oj vad tiden går fort (när man har roligt).

Under den här tiden har jag nog skrivit om
allt möjligt mellan himmel och jord.

Ni som har hängt med ett tag
kanske minns 
balett?

Att jag är döpt efter den otroligt
duktiga och vackra ballerinan
Elsa-Marianne von Rosen.

Och att min mor var balett-fan
och att jag dansat balett i min ungdom...

Och jag lovade nog i ett svagt ögonblick
att visa er bevis på detta...

Jag röjer överallt i huset nu, och då kommer
det fram ditt o datt från svunna tider.

Här är bildbeviset.
Ungen utan nåt i håret 
(jag dog hellre än satte nåt där, då, liksom nu)
är jag...



Ett tag sen, som ni ser. 1957.

Men nu när jag börjar komma ner i vikt
så kanske jag ska ta upp baletten igen?
HAHAHAHA!
Jag bara skoja.

Vem Terpsichore är?
Dansens och den lyriska poseins musa
i den grekiska mytologin...
Mer om Emy Ågren och hennes
balettskola hittar ni här.


8 kommentarer:

  1. En liten baletthoppa eller vad var det man sa? Elsa Marianne von Rosen var väl bland det vackraste som fanns, hon gjorde verkligen att man fick upp ögonen för baletten......oh, jag minns, jag minns.

    1957, hmmmmmm, hur gammal kan du vara. 1957 var jag 5 år! Så nu var det korten på bordet.....uuuuh, vart tog alla åren vägen, fast jag måste säga, jag har njutit fullt ut till dags dato och hoppas att vi får fortsätta göra det länge än!

    Söt som socker är du i alla fall!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så söta balett-tjejer!
    Vilket härligt boende ni kommer att få!
    Underbar utsikt och så spännande med passivhus. Fint med fönstren som går ända ner till golvet.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Va kul att du hittade bilden så vi fick se va söt du var som liten balettflicka.
    Visst ska du väl ta upp den karriären igen. Det skulle vara roligt att se ;o))

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Men jisses vad söt du var. Så fina små balett tjejer. :)

    Kram,kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Så söta små tjejer! Kul när man hittar sådana saker. Hoppas du inte sliter ihjäl dig med allt packande nu, utan tar lite pö om pö! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att ha ett sånt fint kort kvar...1957 var jag 2år.
    önskar dig en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Ja vad länge sen, men såå söt och fin du var :) 1957.... hm.....måste tänka efter....Ja visst Ja....då var jag 2 år....så nu var det sagt!
    Vilka tider :) Balett är något som jag drömde om att få dansa när jag var liten, det var en riktigt stark dröm och stannade också vid en dröm.
    Ha det finfint
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Här är det regn och rusk för hela slanten!

    Vilken söt balettflicka i Gävle tidningen:) Jo, jag drömde också om att bli balettdansös...:)

    Trevlig helg o KRAM från Helena

    SvaraRadera