måndag 13 augusti 2012

Här är nåt som inte går sakta...

Nu är det bara en vecka (och några dagar...) kvar
tills jag är klar.

Med detta:


Ja inte helt klara är vi med varann, soppan och jag.

Men mina tolv veckor av endast pulver och flytande.
Och stenhård disciplin.

Var fjärde timma signalerar 
maggen att nu! är det dags för nåt igen.
2 - 2,5 dl vatten och en påse pulver.
Och så håller det i fyra timmar igen...
Däremellan en massa vatten, kaffe, te
och Pepsi Max...


Framöver väntar ännu hårdare disciplin.

Då ska jag lära mig äta mat igen.
Rätt, lagom och bra...

Om det är värt det? You bet!!!

Centimetrarna har smält bort.

Blodtrycket trivs på sin nya, låga nivå.

Magen mår bra.

Ryggvärken är betydligt mindre!
Tackar speciellt för det!

John Blund hälsar på
efter bara en kort stund
när jag lägger mig.

Har inget sötsug längre
och har börjat dricka te utan sötningsmedel.
Trodde aldrig det skulle hända...

Negativt?
Måste köpa nya kläder.
Kan inte se ut som en jagvetintevad
för jag passar inte i nerhasat som 
är modernt... eller kanske jag gör?

Dags att se sig själv på ett nytt sätt nu...
och säga adjö till avdelningen med större storlekar.

Målet?
Är att bli normalviktig
för min längd och ålder.
Och att bli aktiv och rörlig
samt frisk och pigg.

Så jag jobbar vidare...

11 kommentarer:

  1. Hur imponerande som helst!
    Fattar inte att du klarar det?
    Fortsatt lycka till med allt och att förnya garderoben :)
    Ann-Louisekramar

    SvaraRadera
  2. Imponerande, du är jätteduktig. Kan tänka mig att det svåra är när du ska börja äta igen sedan....men det klarar du säkert! Kramar Agneta

    SvaraRadera
  3. Impad är jag utav din disciplin men du vet ju att vi har en här hemma som tappat 30 kg :) du...den där utsikten du visade..finns det någon tomt ledig :)...tror jag döööör, kram

    SvaraRadera
  4. Tolv veckor är låååång tid!
    Fattar inte att du klarat det............men är man tvungen så är man och kan tro att du är nöjd med att må så bra!
    Duktiga du...........

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Fy fasen vad duktig du har varit! Vilken diciplin va. Jag är verkligen imponerad och det där med ny garderob....det kommer att bli jättekul ;o))
    Ha det gott kära du!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Gisses vilken kämparglöd det måste finnas i dig.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  7. Du är så himla duktig, nu är det bara några dagar kvar att kämpa sig igenom! Heja dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad duktig du har varit!
    Du måste ha rasat i vikt. Vad spännande med er flytt. Tänk livet kan vara riktigt spännande ibland.
    Ha en varm skön dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Oj, det där skulle jag aldrig klara... att inte få äta! Det är bra gjort, hur mycket har du gått ner? För man går väl ner massor väldigt snabbt.. eller? Det hade jag däremot gillat! Jag äter lchf som passar mig bättre eftersom man kan äta nästan som vanligt. Har tappat 10 kilo hittills och hoppas på fler!
    Lycka till... och ut och köp kläder nu, det är du värd! :)

    SvaraRadera
  10. Grattis, vad duktig du är!

    SvaraRadera