tisdag 14 augusti 2012

Jag kan inte låta bli...


...att handla...

...när man springer på dessa två
godingar helt otippat i en möbelaffär
i nästgårdsstaden.

Då är man ju bara tvungen att ta med dom...

De kommer att bli våra kontorsstolar
i det nya boendet.

Tanken är ett lååååångt skrivbord/skiva
med stålrörsben efter en hel vägg.

(Jag har paxat den vänstra delen av skrivbordet, 
den som har bäst utsikt...)

Där kan vi båda sitta och växelvis
glo på våra datorskärmar och på den
vackra utsikten (klippor, hav, båtar).

(Eller så kan jag se när maken kommer 
in i marinan med båten full av fisk...)

Nu ska stolarna packas in så
att dom fortfarande är "nya"
när vi flyttar in om....
räknar dagarna...
60 dagar!
Jag hämtar nycklarna
tidigare, men flyttlasset går då...



3 kommentarer:

  1. Urtjusiga stolar! Vad tråkigt att höra om målaren som ändrade priset, det är dåligt, riktigt dåligt! Blir det nya matsalsmöbler också framöver tro?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli ett nytt fint hem förstår jag.Modern stil...din stil iallafall och därtill en mindre kropp.Beundransvärt att du hållit på med detta pulver så lääänge.Det måste vara underbart att få börja tugga på lite mat.
    Jag har hållit mig till VV online sedan april...det har också gett resultat.Det gäller att tänka på sin hälsa..
    Idag har det varit en fin dag med mycke utevistelse och det är ju också hälsosamt för både kropp och själ.
    Önskar dig God natt och en bra onsdag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Stordåd ja!! Jag skrev just om ett sådant medan du kommenterade hos mig :o)
    Kolla nya inlägget får du se.
    Skitsnygga stolar du hittat! Jag är så himla nyfiken på ert nya ställe.
    Ha en fin dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera