söndag 5 augusti 2012

Kikar in igen...

Som ni kanske märker, så hoppar jag runt lite
hos er, skriver lite kommentarer och "umgås"....

Kan inte släppa det här med bloggandet,
trots att jag borde jobba på med allt
vad det innebär att röja och tömma
tjugotvå års boende.

Lite ska vara kvar. Ett tag.

Men vi ska ta med oss "godbitarna".

Idag var vi och kikade lite på 
hur det blir på nya stället.
Jag var så nyfiken på ifall de
monterat in köket. Det hade de inte, 
men nu var alla skåpen där i alla fall.
Plattorna lagda på altanerna också.
Om två månader ska det vara klart.

Utsikten är helt ok.
Marinan syns inte här
och inte havet, utan detta är baksidan.
En av uteplatserna syns lite ner till höger.
De snygga, stenfyllda korgarna
ramar in.

Och liten bit av en vik syns till vänster...

Det gula som syns är en jättestor grävskopa,
då kanske ni förstår hur högt det ligger...






14 kommentarer:

  1. Spännande! Jag ser fram emot fler bilder sen.
    Ha det gott vännen!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Åh ser verkligen fram emot att se erat nya hus. Kan du inte starta en ny blogg om ert nya kapitel i livet :).
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ska ni flytta in i ett alldeles nytt hus?Det låter spännande iallafall.
    men ni har ju gjort så fint där ni bor nu....bara lämna det så....tycker det ska kännas svårt...men allting har ju sin tid.

    Ha en bra ny vecka...bara att röja på kan jag tro.
    kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Jösses så spännande!

    Jag tror jag känner igen platsen från bilden i förra inlägget och så skrev du på min blogg att det var i närheten av där jag bor, så.......ja, jag tror jag vet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vackert, spännande,härligt!
    Vilket äventyr!
    Älskar de där trakterna :)
    Fortsatt lycka till vännen.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Nämen vad roligt!
    Modigt av er att bryta upp och börja på nytt ställe.

    Skärgården låter fint.

    Men du fortsätter väl med bloggandet?
    Du måste ha massor att skriva om ert nya boende och liv.......

    Kram min vän,
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vi måste komma sen fram emot höstkanten, men vi hör av oss innan.
    Stolarna ska jag visa på bloggen jag lovar men vi ska bara klä om stolsitsarna först och det tar vi lite längre fram i år.
    Här är det full fart med jobb och annat, men nu har även jag tagit tag i bloggande som är så kul egentligen.
    Ha en fin början på veckan!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Men oj...hos dig går det undan. Ska ni flytta?! Så roligt och spännande...men kan du inte blogga om det nya stället...det ser ut att ligga helt fantastiskt till!!!

    Vad tuffa ni är dom bryter...men allt har sin tid och flytta har sin tid:)

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  9. Men wow, vad spännande! Ett nytt kapitel startar, det måste vara mycket spänning och fjärilar i magen kan jag tro :)

    Jag önskar dig en fin måndagskväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Ja, det har jag märkt, och det är så mysigt när du kikar in och lämnar några rara ord! Jag förstår att det måste vara hur spännande som helst med det nya! Åh, säger jag som längtar så till vår nybyggda lägenhet efter våra tio år här. Så spännande! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  11. Så synd att du ska sluta blogga, jag som nyss träffat dig hos Violan.
    Men det blir nog fint på nya stället också! Lycka till med allt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. väntar med spänning på bilder

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  13. tack och lov att du är här igen :) du måste bara låta oss följa med på den här fantastiska resan..kram på dig

    SvaraRadera
  14. Det kommer bli helt fantastiskt! Jag förstår att du längtar nu även om det säkert är lite vemodigt också.

    Kram

    SvaraRadera