onsdag 8 augusti 2012

Mitt skrivbord igår

Så här såg det ut på mitt skrivbord igår kväll.

Nu har min fina personliga almanacka som
kommit. Snabb leverans. Och denna
fina bok kommer att följa mig det närmaste
året. 

Ikeas nya skolgrejor kunde jag inte motstå,
även om jag inte går i skolan...

De fina mapparna i grönt, det fanns i en
annan färg också, kostade med
Ikea Familykort 19 kr för tre mappar.
Visst är de charmiga, de söta ugglorna?
Och den gröna färgerna (mellan oliv och lime) är tänkta som
accentfärger i mitt blivande hem.

Jag är helt galen i kontorsmaterial.
Och att organisera...

Organisation inför flytt:

Post-it lappar i olika färger är ett måste
när man ska packa. Lappar sätts på grejor som
ska packas ner...

Listor. Vi skriver listor med alla
grejor som vi packar i kartongerna.
Bra när man ska leta när man kommit på plats.
Speciellt om man slagit in sakerna ordentligt.
En lapp i varje kartong...
Rutat kollegieblock är bäst.

Märkpennor i fyra färger. Att skriva på kartonger.
Varje rum får en färg. Lätt för de
som ska bära in.
Rött i kök/vardagsrum osv.

Hushållspapper. Ja jag slår in allt husgeråd 
och från köket i hushållspapper.
Ofta är sakerna rena och diskade och då slipper
jag diska om allting innan jag sätter in i skåp.
Det blir dubbelt miljövänligt, då jag sparar
varmvatten och dessutom har hushållspapper
i massor att använda i köket framöver.
Läggs i en papperskasse när jag plockar upp...

Musik är nästan ett måste om man ska
kunna få nåt gjort. Här lyssnar jag på Adele, 
jag sitter ju bara helt lugnt vid datorn.
Men ska jag komma igång så blir det mer fart i musiken.
Spotify är en guldgruva.

Men, säger ni, ni har ju bott där i så många år,
hur kan du ha färdig organisation för flyttning då?

Jo ser ni. 
Innan jag hamnade här på gården
så var min hobby att flytta omkring
i Sverige och att byta jobb.

Sen drabbades jag av kärleken och på den
vägen är det...

Här ser ni mapparna i den andra färgen.
Jättefina också, men nu föll jag för de gröna.
bild: Ikea




5 kommentarer:

  1. Jättefina saker på ditt skrivbord. Jag är också tokig i block, skrivböcker och allt sånt där. Och att organisera. Det var därför jag ville jobba på bibliotek. Men så blev det ju inte. Så nu ser jag också fram emot att organisera vår flytt. När flyttar ni till er ö? Kram!

    SvaraRadera
  2. Ordning och reda var ordet!
    Jag var in på Ikea idag och shoppade lite saker och då såg jag de där fina sakerna.
    Jag för min del köpte lite större prylar :o))
    Ha de! Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter att du älskar att organisera och älskar kontorsmaterial :)
    När mina barn var i småskoleåldern gick vi varje år sista veckan före skolstart och inhandlade nya väskor, omslagspapper, mappar och pennor och sudd, inför skolstarten.
    Det var mysigt och gav lite förväntningar inför skolåret.
    Förstår dina tankar om flytt, har själv flyttat runt en del. Men faktiskt är det skönt när man väl kommer rätt och kan rota sig och finna ro och bli hemtam;)
    Önskar dig lycka till med dina projekt!
    Varm Ann-Louisekram till dig vännen

    SvaraRadera
  4. Organisation är bra! Ordning och reda. Det har varit min melodi också, men jag har bättrat mig lite......det sas nämligen om mig förr att jag var så pedantisk och ordningsam att jag sorterade gemen åt samma håll!!! Det har jag kommit över.
    Smart med olika färger på flyttkartongerna!
    Och kontorsmaterial - min passion, det har följt med som en röd tråd genom hela livet, ända sedan jag fick (sortera gem) greja på pappas kontor som liten.....ingen affär med kontorsmaterial missar jag, liksom järnhandlar, älskar skruv och spik och beslag och maskiner också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller verkligen med, det är så roligt med kontorsmaterial, att fixa och dona och organisera alla prylar i fack, burkar, pärmar, eller vad det nu kan vara!

    Kram

    SvaraRadera