tisdag 7 augusti 2012

Ok ok jag kör väl då...

...lite till.

Men nåt från mitt kommande boende får ni inte ännu. Åtminstone inga bilder (huset är ändå inte färdigbyggt ännu...)

Utan ni får stå ut med den vanliga blandningen som jag brukar köra här...

Idag tog jag en tur ner till Göteborg. Det var dags för invägning och koll av blodtrycket. Det är helt otroligt. Efter bara två veckors diet på flytande/pulver, så gick mitt höga blodtryck ner till helt normalt. Och där stannar det. Helt underbart. Ingen medicinering alltså.

De här tio veckorna har varit väldigt lärorika. De har lärt mig att jag klarar av saker. Har sett mig själv som en person som har svårt att genomföra och slutföra saker. Får nog ändra mig om mig...

Nu är det två veckor kvar på dessa tolv och sen börjar det riktiga eldprovet. En riktig måltid läggs till var tredje vecka. Vi börjar med FRUKOST!!! Och så resten av målen med pulver.

 Var inne en sväng på Ikea i Kållered efter besöket på SS.

De har en Limited Edition på textilavdelningen som heter
Myrvide.
Passade på att köpa en väska


Och två uppsättningar av påslakanen.


Bilder från Ikea Canada.
Vill ni se hela kollektionen?
Gå in här





7 kommentarer:

  1. Jag är helt förstummad och imponerad av din karaktär med att hålla denna stränga diet!
    Tycker själv att det är svårt och "hålla igen" en enda ynka vecka.
    Snygg väska, Grattis till ditt nya fynd :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. YES :) och vad glad jag blir för dina framsteg, kram igen

    SvaraRadera
  3. Då har vi nästan "gått om varandra" idag då! Vi var på Naturhistoriska, ett stenkast från Sahlgrenska, och igår var vi på IKEA i Kållered!
    Men jag har ju missat en hel del här ser jag, har inte hunnit titta in på nån vecka tror jag. Att ni ska bli ö-bor! Vad kul, eftersom ni gillar kusten så, men också lite sorgligt att lämna allt det gamla bakom sig.
    Ja då förstår jag ju att du röjer och säljer av gamla saker.
    Hmm, nu ska vi se...undrar vilken ö det kan vara...? :-)
    kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är =)
    Tack för tipset om bilder på nätet. Ibland har man ju hjärn släpp.
    Har ju tagit fina bilder över havet från Öland. Får nog bli något sådant.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Åh vad duktig du är! Jag känner igen mig i det du skriver, har precis samma bild av mig själv och min person: att det är svårt att slutföra. Men tittar man tillbaka har man ändå slutfört en hel del! Åh vad skoj att du bloggar lite till. Och nybyggt hus, så kul! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  6. Vill också till IKEA!
    Imorgon får det bli en tur dit.
    Snygg väska.

    Duktig du är med din diet.
    Det krävs en hel del av vilja och envishet av en att lägga om kosthållning.
    Men vad gör man inte för att må bra?

    Kul att du kör på med bloggen!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Snygg väska .. och vad skönt att ditt blodtryck är bra nu.

    Kram Rosa

    SvaraRadera