tisdag 21 augusti 2012

Tårar i ögonen...

...fick jag.



Den allra första frukosten.
På tre månader!
Första gången jag satt tänderna i
hårt bröd på tolv veckor.

Första gången på 85 dagar
som jag kände nåt knastra 
när jag bet i det.

Tårarna steg i ögonen
och jag fnissade hysteriskt!

Jä*lar vad det var gott!
En himmelsk känsla...

Kanske borde jag gjort
den första måltiden till nåt
mer--- ja festligt---
men

En 10-kronorsfrukost på Ikea
blev det, för att fira att jag
fixat denna långa tid med
bara pulver och flytande.

Nu väntar tre veckor med
"frukostar från himlen".
Bara nyttigheter.

Sen är det nästa steg, lunchen,
men fram till dess så ska jag
N_J_U_T_A av F_R_U_K_O_S_T

9 kommentarer:

  1. förstår att det smakade himmelskt

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Det måste vara så gott när man har varit utan så länge.
    Själv blir jag alltid galet sugen på knäckebröd med ost på kvällarna när jag sitter framför tvn. Skulle vara otroligt glad om jag kunde vara utan i tre dagar.

    Fasen, vad starkt gjort av dig! :)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Åh GRATTIS!
    Är såå impad att du lyckats med detta...helt storartat!
    Nu är du värd att smaka mat, hoppas det går bra att starta upp detta nya.
    Ha det så bra
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Grattis till första etappens seger!
    Du är så duktig E.M. och mackan var du verkligen värd.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan jag förstå att det smakade himmelskt! Och det var du verkligen värd... jisses 85 dagar!!! Njut "varendaste" tugga! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kan förstå att tårarna pressades fram, skulle aldrig ha klarat det. Du är verkligen superduktig.
    Hoppas du nu även fått i dig en riktigt god middag :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Jaaa, du är så grymt duktig : )

    Tack och åter tack för alla dina fina och roliga kommentarer på min blogg. Jag är så ledsen att jag inte hinner hälsa på dig lika ofta, men tiden räcker inte till just nu. Men du ska veta att jag läser alla dina inlägg och uppskattar dem varje gång : )

    Ha en riktigt fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kram till dig, min vän!
    Njut..............av vad du presterat.

    Anneli

    SvaraRadera
  9. Ååhh kan inte ens föreställa mig glädjen! Hihi, ikeafrukost var ju faktiskt roligt :-) Grattis säger jag!

    SvaraRadera